Un bărbat din Strășeni a reușit să-și recupereze suma de 180.000 de lei, achitată pentru procurarea tehnicii agricole, după ce a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. În luna septembrie 2014, bărbatul a cumpărat de la un agent economic o combină de recoltat porumbul, pentru care a achitat 180 mii lei. Utilajul, însă, nu funcționa cum trebuie. Consumatorul a invitat un reprezentant al agentului economic pentru a evalua situația și a stabili cauzele defecțiunii. Nu a fost întreprinsă nicio măsură de redresare a situației. Echipamentul nu a fost schimbat. În 2015, bărbatul a invitat constructorul principal, care a solicitat transportarea tehnicii la uzină pentru a fi reparată. Procesul de „reparație” a durat un an, timp în care bărbatul nu a putut presta servicii de recoltare a porumbului. La sfârșitul lunii septembrie 2016, acesta a fost informat că combina a fost reparată și că poate fi utilizată pentru recoltare. S-a dovedit, însă, că tehnica agricolă era tot cu defecte și nu funcționa cum trebuie. Bărbatul spune că pe parcursul celor doi ani a avut cheltuieli enorme și niciun venit. El a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor prin care a revendicat întoarcerea banilor achitați la procurarea combinei. În urma examinării petiției, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a inițiat controlul supravegherii pieții. Ca urmare a mai multor discuții cu participarea ambelor părți, pe adresa APC a fost înregistrată o recipisă depusă de cumpărătorul tehnicii agricole, prin care a comunicat că problema înaintată către agentul economic a fost soluționată pe cale amiabilă, iar banii achitați la procurarea combinei i-au fost returnați.