Numărul total de acte permisive pentru inițierea și desfășurarea activității de întreprinzător, în toate domeniile de activitate, se preconizează să fie micșorat, în acest an, până la aproximativ 180. Astfel, autoritățile propun eliminarea sau transformarea, din întregul sistem legislativ a circa 155 de acte permisive, inclusiv a 19 licențe. Pentru comparație, în anul 2015, erau peste 400 astfel de acte. Reducerea numărului de acte este prevăzută într-un proiect de lege, prezentat pentru consultări publice, de către Ministerul Economiei. Astfel, ar putea fi modificate peste 80 de legi. În nota informativă, se menționează că eliminarea a peste 90 de acte permisive va avea un impact direct asupra mediului de afaceri și nu sunt doar eliminări formale. Astfel, se estimează că, în urma excluderii mai multor acte, sectorul privat va economisi aproape 81 de milioane de lei anual, iar sectorul public aproximativ 23 de milioane lei. Aceste costuri reprezintă în general, economii de timp pentru procesarea, întocmirea, transmiterea și gestionarea documentelor, și mai puțin costuri directe pentru eliberarea actelor permisive. Statul va rata, însă, încasări anuale de 6 milioane lei, pentru că va elibera cu aproape două mii de licențe mai puțin. De asemenea, proiectul de lege prevede  abrogarea dreptului autorității emitente de a respinge cererea. Pe de altă parte însă se instituite mecanismul de suspendare a termenului de emitere a actului permisiv. Conform acestuia, dacă solicitantul nu a anexat la cererea toate documentele stabilite de lege, sau nu a completat corespunzător cererea, autoritatea emitentă notifică solicitantul și suspendă curgerea termenului stabilit de lege pentru emiterea actului în cauză până la 30 de zile. Totodată, a fost elaborat un nou Nomenclator al actelor permisive, care presupune excluderea a peste 100 de acte, dar și includerea altor acte permisive. Astfel, au fost eliminate, din cadrul normativ actele care se dublau cu altele sau cu mecanisme de intervenţie (de ex.: de control și monitorizare), ori dacă acestea nu erau oportune. De asemenea, o parte au fost comasate sau transformate în proceduri de notificare şi/sau de înregistrare oficială. Numărul documentelor se reduce și prin transformarea actului în procedură de confirmare sau în schimb de informaţie între autorităţi (fără implicarea solicitantului) în cadrul procedurii de emitere a unui act conex. La fel, au fost excluse actele care nu sunt de fapt de acte permisive. Astfel de documente sunt cele care acordă un statutul privilegiat pentru agent economic, însă nu sunt permisive ca atare. În aceeași categorie sunt și actele care pot fi solicitate de agentul economic, pentru a confirma calitatea unor bunuri sau statutul agentului economic, în special pentru export.