Start-up-urile Insurify și Next Insurance au lansat pe Facebook Messenger o serie de chatbots - platforme automate de inteligență artificială, care pot pune clienților întrebările necesare pentru a face o ofertă și a emite o poliță de asigurare, scrie 1asig.ro. Companiile au optat pentru dezvoltarea acestor plaforme pe Facebook Messenger datorită popularității sale în creștere, în special printre utilizatorii telefoanelor mobile. De altfel, agenția online Insurify folosea deja chatbots încă de la lansarea sa, din luna ianuarie a anului trecut, pentru a vinde asigurări prin SMS sau mesaje text. Platforma de AI lansată acum funcționează similar, doar că folosește un canal de comunicare diferit, a explicat Snejina Zacharia, fondatoarea Insurify. Chatbot-ul de pe Facebook pune clientului o serie de întrebări, analizând simultan resursele și bazele de date disponibile și aplicând raspunsurile primite pentru a oferi produsul cel mai potrivit nevoilor acestuia. "Dacă te gândești la vânzarea asigurărilor prin intermediului unui agent, realizezi că achiziționarea unei asigurări se face în urma unei conversații ”one-to-one” între agent și potențialul client. Este un set de întrebări la care clientul trebuie să răspundă, iar această experiență este usor de automatizat", a subliniat Snejina Zacharia. Pe de altă parte, Next Insurance oferă asigurări antrenorilor personali și fotografilor, iar prin intermediul chatbot-ului de pe Facebook, compania vinde produsul destinat antrenorilor personali. "65% din clienți ne cumpără produsul de pe mobil, iar majoritatea vin de pe Facebook", a declarat Guy Goldstein, CEO si cofondator Next Insurance.