Camera Notarială anunță concurs pentru ocuparea funcţiei vacante de secretar general. Anunțul a fost publicat în Monitorul Oficial din 24 martie. Astfel, pretendenții la această funcție trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
  • studii universitare complete în domeniul relevant pentru post;
  • posedarea la nivel avansat a limbilor română, rusă;
  • cunoașterea limbilor engleză şi/sau franceză va constitui un avantaj;
  • abilităţi avansate de utilizare a computerului;
  • abilităţi analitice şi capacităţi de planificare şi de atingere a obiectivelor;
  • capacitatea de a se exprima logic şi consecutiv în formă scrisă;
  • capacităţi excelente de comunicare;
  • experiență de lucru în echipă, abilităţi de colaborare cu angajaţi de orice nivel;
  • autodisciplina, punctualitatea şi respectarea termenilor-limită;
  • creativitate şi spirit de inovaţie, principii morale solide, responsabilitate.
De asemenea, vor fi avantajați candidații care au experiență de lucru în funcții de conducere  sau în managementul financiar. La fel, persoana care dorește să ocupe funcția de secretar al Camerei Notariale, trebuie să dispună de capacitate deplină de exerciţiu, nu are vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă, are vechime în muncă de cel puțin 10 ani și în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare. Totodată, se cere ca persoana să nu aibă antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție, să nu fie privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie. Pretendenții urmează să depună personal/prin poştă/prin e-mail Dosarul de concurs, care conţine:
  • formularul de participare (poate fi obținut prin poșta electronică la adresa poștală camera.notariala@gmail.com);
  • copia buletinului de identitate;
  • copia diplomei de studii şi a suplimentului la diplomă (candidaţii care deţin acte de studii eliberate de instituţiile de învăţământ acreditate în ţara de provenienţă urmează să prezinte Certificatul de recunoaştere şi echivalare, act eliberat de către Ministerul Educaţiei);
  • copia certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
  • copia carnetului de muncă;
  • cazierul judiciar (cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere);
  • acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
Copiile documentelor nominalizate urmează a fi autentificate de notar. Dacă sunt depuse prin poștă electronică la camera.notariala@gmail.com, la data petrecerii concursului, documentele se prezintă în original. Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs este 5 aprilie, la adresa: mun. Chişinău, str. C. Stere, 8. Potrivit Legii cu privire la organizarea activităţii notarilor, Camera Notarială este organul de autoadministrare al notarilor, de promovare şi apărare a intereselor colective ale acestora, precum şi un garant al independenței notarilor și al calității asistenței notariale. Din componența acesteia fac parte toți notarii care activează pe teritoriul Republicii Moldova.