Consumatorii pot depune reclamaţiile referitoare la serviciile necorespunzătoare iniţial vânzătorului sau prestatorului. Potrivit normelor legalte, odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document (contract) care confirmă efectuarea tranzacției.
Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieței spune că organizatorul trebuie să execute obligația de restituire fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la rezoluțiune.
În cazul în car...
În acest an, statul oferă o indemnizație unică de 10.068 lei la naşterea copilului, cu 609 lei mai mult ca în 2021. Noul cuantum este în vigoare din 1 ianurie.
Cererea pentru stabilirea indemnizaţiei unice poate fi depusă în mod electronic prin intermediul paginii-web oficiale a Casei Naţionale de Asigurări Sociale www.cnas.gov.md sau la Casa Teritorială de Asigurări Sociale conform vizei de domiciliu.
Pentru depunerea cererii online, poate fi accesat serviciul ”e-Cerere Indemnizaţii", iar pentru programarea vizitei la CTAS - serviciul „Progr...
Persoanele asigurate care confirmă stagiul necesar de cotizare (total de 3 ani sau de cel puţin 9 luni în ultimele 24 de luni premergătoare datei naşterii copilului) şi se află în concediul pentru îngrijirea copilului, poate solicita indemnizația lunară pentru creșterea copilului.
Indemnizația poate fi solicitată la alegere, conform următoarelor opţiuni:
de la data acordării concediului pentru îngrijirea copilului până la împlinirea vârstei de 3 ani, în cuantum de 30% din baza de calcul stabilită pentru fiecare copil, dar nu mai puţin de...
Atunci când intenționați să solicitați rambursarea costului unui bilet de avion trebuie să respectați procedura de depunere și condițiile de formă a unei petiții.
Prin petiție/reclamație, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.
În cazul petiții de rambursare a costului biletelor de avion trebuie să prezentați următoarele informații: datele personale ale pasagerului, informații privind cursa, numărul zborului, compania aeriană, ora preconizată a sosirii, copia biletelor, informațiile despr...