Volumul total al vânzărilor pe piața serviciilor de internet fix a crescut în 2016, comparativ cu 2015, și a fost de 1,1 miliarde de lei. Cele mai mari vânzări au fost înregistrate de companiile Moldtelecom și Sun Communications. Datele se conțin într-un raport prezentat de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informațiilor. Vânzările Moldtelecom au crescut cu peste șase la sută și au însumat peste 714 milioane de lei. Vânzările Sun Communications au înregistrat o creștere de 20 la sută și au ajuns la peste 58 de milioane de lei. În același timp, compania Starnet a înregistrat vânzări de peste 223 milioane de lei, în scădere cu aproape șase la sută. În total, pe piața din Republica Moldova sunt 83 de furnizori activi de internet fix. Volumul cumulativ al vânzărilor efectuate de ceilalți 80 de furnizori a crescut cu peste 14 milioane de lei și a ajuns la aproape 110 milioane de lei. vanzari internet fix Potrivit raportului, în ultimii cinci ani, cotele de piață ale furnizorilor de internet fix nu au suferit schimbări semnificative. În perioada respectivă, cota de piaţă a Moldtelecom a rămas practic neschimbată (2/3 din piaţă), iar cotele de piață ale Starnet și Sun Communications au crescut cu 1,7 puncte procentuale și, respectiv, cu 2 puncte. În același timp, veniturile pe piața serviciilor de acces la internet mobil în 2016 a crescut cu peste 23 la sută și au ajus la peste 713 milioane de lei. Veniturile Moldcell din vânzarea acestor servicii au crescut cu peste 37 la sută și au alcătuit în jur de 195 de milioane de lei. Veniturile Orange au crescut cu peste 23 de procente și au ajuns la aproape 420 de milioane de lei, iar cele ale Moldtelecom - cu 3,9% și au totalizat circa 98 de milioane de lei. internet mobil fix În anul 2016, cotele de piață deținute de furnizorii de servicii de acces la Internet mobil, în funcţie de cifra de afaceri, au suportat schimbări nesemnificative. Cotele de piață deținute Moldtelecom și Orange s-au micșorat, față de anul 2015, cu 2,8 puncte procentuale și, respectiv, cu 0,2 puncte. Cota de piață a Moldcell a crescut cu 2,6 puncte procentuale și a însumat 27,4%.