Experții judiciari și birourile individuale și asociate de expertiză judiciară vor fi incluși în două registre, care vor fi create de către Ministerul Justiției. Guvernul va aproba, în ședința de miercuri, Regulamentul cu privire la Registrul de stat al experților judiciari și Regulamentul cu privire la Registrul de stat al birourilor individuale și asociate de expetiză judiciară. Registrele vor fi ținute în format manual până când vor fi create condițiile necesare pentru evidența în format electronic. Ulterior, modul de ținere a evidenței experților judiciari și birourilor individuale și asociate de expertiză judiciară va fi stabilit prin Regulamentul cu privire la Registrul de stat al unităților de drept. Potrivit proiectului de hotărâre, până în data de 31 decembrie 2017, subdiviziunea coordonatoare a activității experților a Ministerului Justiției va asigura completarea Registrului de stat al experților judiciari cu informația din Registrul de stat al experților judiciari atestați. La fel, în termen de trei luni de la data publicării documentului, va fi aprobată forma certificatului de înregistrare a biroului de expertiză judiciară. Proiectul a fost elaborat pentru a pune în aplicare Legea cu privire la expertiza judiciară și statutul expertului judiciar. Legea nu prevede expres necesitatea aprobării celor două regulamente, prin hotărâre de Guvern, însă prevederile legale spun că Registrele se instituie de către Guvern. Regulamentele stabilesc subiecții raporturilor juridice în domeniul gestionării Registrelelor, structura și modalitatea de ținere, completare, actualizare, păstrare și de restabilire a acestora. În registere va fi inclusă toată informația despre experții judiciari, care activează într-o instituție publică de expertiză judiciară și totalitatea informațiilor privind birourile individuale și asociate de expertiză judiciară.