Combinatul de vinuri Cricova și-ar putea pierde dreptul asupra a două mărcii comerciale, în cazul în care nu le va reînnoi. Este vorba de ”C Cricova”, care a expirat în data de 22 mai și marca ”Regatul vinului”, care a expirat în data de 25 mai. Reprezentanții Cricova au declarat că urmează să fie făcute toate procedurile de reînnoire. În total, aproape 250 de titulari de mărci se află pe muchie de cuțit și se află în perioada de grație. Alți titulari de mărci cunoscute, care sunt în aceeași situație sunt Poșta Moldovei, pentru marca ”EMS Moldova”, Bucuria, pentru marca ”Livada Moldovei”, Moldova Film pentru ”Moldova Film” sau Castel Mimi pentru marca ”Batea”. Potrivit Legii privind protecţia mărcilor, marca se înregistrează pentru o perioadă de 10 ani, începând cu data de depozit. Înregistrarea mărcii poate fi reînnoită pentru perioade consecutive de 10 ani ori de câte ori este necesar. Înregistrarea mărcii poate fi reînnoită de către titular sau oricare altă persoană împuternicită în mod expres de către acesta, cu condiţia achitării taxei în cuantumul şi termenele stabilite. Reînnoirea poate fi solicitată în ultimele 6 luni de valabilitate a înregistrării mărcii. Cererea de reînnoire a înregistrării se consideră depusă doar după achitarea taxei stabilite. Înregistrarea poate fi reînnoită şi pe parcursul a șese luni de la expirarea duratei de protecţie, sub rezerva achitării unei taxe suplimentare. Înregistrarea se reînnoieşte numai pentru produsele şi/sau serviciile pentru care a fost solicitată reînnoirea. Reînnoirea înregistrării va avea efect începând cu ziua imediat următoare datei la care a expirat termenul premergător de 10 ani. Datele privind reînnoirea înregistrării mărcii se înscriu în Registrul naţional al mărcilor şi se publică în Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuală. Neachitarea taxei pentru reînnoirea înregistrării atrage decăderea titularului din drepturi. Ce este o marcă comercială și cum garantăm protecția ei, aflați aici.