Judecătoria Chișinău va avea mai mulți șefi adjuncți ai Secretariatului. Un proiect de modificare a Legii cu privire la organizarea judecătorească a fost aprobat de Guvern. Documentul urmează să fie examinat și de către Parlament. Ministerul Justiției propune instituirea funcției, astfel încât Secretariatul Judecătoriei Chișinău să aibă mai mulți șefi adjuncți. Și asta pentru că, în rezultatul reorganizării instanțelor de prim nivel, managementul resurselor umane și organizațional din instanțele nou-create este asigurat de o singură unitate de Șef al Secretariatului, fapt ce generează dificultăți în administrarea eficientă a intregului proces de activitate al acestora. Mai mult, volumul de muncă al Şefului Secretariatului Judecătoriei Chișinău este extrem de mare, întrucât dispune de un număr impunător de personal. În acest sens, art. 45 alin. (2) al Legii va fi completat: ”În cadrul Judecătoriei Chișinău, președintele instanţei judecătoreşti numește în conformitate cu Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 privind funcţia publică şi statutul funcţionarului public, câte un șef adjunct al șefului secretariatului instanței judecătorești, proporțional numărului de sedii ale judecătoriilor respective”. Un șef adjunct al secretariatului urmează să exercite următoarele atribuții:
  • organizează, coordonează și răspunde de activitatea întregului personal din subordine, privind îndeplinirea la timp și în mod corespunzător a atribuțiilor de serviciu;
  • coordonează activitatea de estimare a necesarului de personal raportat la obiectivele de activitate ale instanței de judecată și propune soluții privind planificarea resurselor umane;
  • asigură procesul de elaborare a regulamentelor de organizare și funcționare a subdiviziunilor structurale în cadrul Secretariatului instanței judecătorești;
  • monitorizează procesul de executare a planului anual de acțiuni al instanței, cu întocmirea rapoartelor semestriale și anuale;
  • participă la evaluarea activității semestriale a subdiviziunilor structurale din cadrul instanței;
  • organizează activitatea personalului responsabil de funcționarea continuă a Sistemului de înregistrare audio a ședințelor de judecată ”SRS Femida”și Programului Integrat de Gestionare a Dosarelor;
  • verifică corectitudinea și completivitatea datelor generale introduse în Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor;
  • coordonează procesul de pregătire, desfășurare și monitorizare a achizițiilor publice pentru instanța de judecată cu identificarea și prezentarea șefului secretariatului necesarul de achiziționare de bunuri, lucrări și servicii pentru buna desfășurare a activității instanței;
  • asigură un sistem adecvat de comunicare și informare la toate nivelurile de management, dezvoltă și promovează cultura organizațională în instanța de judecată, soluționează conflictele de competență potrivit legii;
  • exercită atribuțiile Șefului secretariatrului, în absența acestuia;
  • exercită alte funcții atribuite prin lege sau delegate de către președintele instanței judecătorești.