Guvernul va da aviz pozitiv unui proiect de modificare a mai multor legi, în urma completărilor aduse la Codul de procedură civilă, care au schimbat esențial normele care stabilesc competența instanțelor de judecată și modul de atac al actelor de dispoziție judecătorești. Executivul vine și cu unele propuneri de completare a proiectului, elaborat de un grup de deputați. În proiectul de modificare a mai multor acte se spune că propunerile sunt necesare, deoarece mai multe legi continuă să conțină reglementări referitoare la competența instanțelor judecătorești și modul de atac al hotărârilor, diferite de cele incluse în Codul de procedură civilă. Și asta pentru că sunt frecvente cazurile când justițiabilii adresează cereri de chemare în judecată, potrivit prevederilor de competență cuprinse în legi, care sunt în contradicție cu Codul de procedură civilă, iar Curtea Supremă de Justiției (CSJ) și curțile de apel le restituie din motiv că nu sunt competente să le judece. Potrivit documentului, în prezent, art. 20 alin. (4) din Codul electoral prevede că materialele privind demiterea membrilor CEC se înaintează CSJ de către organele care au desemnat persoanele respective. Autorii proiectului propun ca materialele să fie înaintate Curții de Apel Chișinău, iar hotărârea acesteia să poată fi contestată la CSJ. Guvernul vine însă cu propunerea ca împotriva hotărârii Curţii de Apel să poată fi depus recurs în termen de trei zile de la pronunţare, iar acesta să fie examinat în termen de 3 zile de la primirea dosarului în cauză. Art. 35 alin. (4) din Legea privind sistemul public de asigurări sociale se propune a fi modificat, astfel încât sumele datorate sub orice formă Casei Naționale de Asigurări Sociale să fie urmărite prin intermediul judecătoriilor, dar nu a curților de apel. La fel, se propune modificarea art. 41 din Legea cetățeniei, astfel încât decretele cu privire la cetățenie să poată fi contestate în ordinea generală a contenciosului administrativ, dar nu la CSJ. La art. 11 alin. (2) din Legea sidicatelor, se propune ca competența de a suspenda sau înceta sindicatele să fie atribuită judecătoriilor și nu CSJ. Iar la art. 92 din Legea cu privire la asistența juridică internațională în materie penală, se propune de exclus textul ”la Curtea de Apel Chișinău”. Astfel, decizia de refuz a efectuării transferului persoanei condamnate luată de autoritățile Republicii Moldova ca stat de condamnare va putea fi contestată în procedură de contencios administrativ obișnuită, dar nu la Curtea de Apel Chișinău. O altă propunere se referă la art. 78 din Legea concurenței. Se propune ca deciziile prin care autoritatea aplică amendă sau penalitate cu titlu cominatoriu să poată fi contestate la judecătorie și nu la Curtea de Apel Chișinău.