Potrivit Regulamentului privind accesul la piața serviciilor de handling la sol în aeroporturile Republicii Moldova, organul central de specialitate în domeniul aviației civile stabileşte o procedură de selectare prin concurs a prestatorilor certificați să ofere servicii de handling la sol într-un aeroport în care numărul lor este limitat. Această procedură include:
  • stabilirea unui caiet de sarcini sau a unor specificaţii tehnice care trebuie să fie respectate de către prestatorul de servicii de handling la sol, în urma consultării Comitetului utilizatorilor aeroportului. Criteriile de selecţie stabilite în caietul de sarcini sau specificaţiile tehnice trebuie să includă cel puţin informaţii referitoare la: - deţinerea certificatului de întreprindere de deservire la sol, eliberat au validat de autoritatea administrativă de  implementare şi realizare a politicilor în domeniul aviaţiei civile; - pertinenţa prezumţiilor şi coerenţa planului de afaceri, astfel cum este evaluat pe baza modelelor de calcul al costurilor; - corespunderea nivelului calităţii operaţiunilor, astfel cum sunt evaluate pe baza unui proiect al programului de activitate (inclusiv, dacă este cazul, eficienţa utilizării personalului şi a echipamentelor, ultima acceptare a bagajelor şi a mărfurilor, termenele de livrare pentru bagaje şi mărfuri şi timpii maximi de rotaţie); - corespunderea resurselor materiale în ceea ce priveşte disponibilitatea și protecţia mediului asociate echipamentelor; - calitatea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor; - performanţa ecologică;
  • lansarea unei cereri de oferte şi publicarea ei pe pagina web oficială a operatorului de aeroport, la care să poată răspunde orice prestator de servicii de handling la sol interesat;
  • selectarea de către operatorul aeroportului a prestatorilor de servicii de handling la sol care sunt independenţi de operatorul de aeroport în cauză, numai după consultări în prealabil cu Comitetul utilizatorilor aeroportului;
  • selectarea pentru o perioadă maximă de şapte ani;
  • înlocuirea unui prestator de servicii de handling la sol care îşi încetează activitatea înainte de sfârşitul perioadei pentru care a fost selectat, pe baza aceleiaşi proceduri.
Conform Regulamentului, dacă numărul prestatorilor de servicii de handling la sol este limitat în conformitate cu pct. 18 sau capitolul IX, însuşi operatorul de aeroport poate presta servicii de handling la sol fără a fi supus procedurii de selecţie. Operatorul de aeroport trebuie să informeze Comitetul utilizatorilor aeroportului şi organul central de specialitate în domeniul aviaţiei civile cu privire la deciziile luate. Organul central de specialitate în domeniul aviaţiei civile trebuie să asigure că între operatorul de aeroport, Comitetul utilizatorilor aeroportului şi persoanele juridice care oferă servicii de handling la sol se organizează o procedură consultativă obligatorie cu privire la aplicarea Regulament. Procedura include, printre altele, stabilirea preţurilor serviciilor de handling la sol pentru care a fost acordată o exceptare în conformitate cu pct. 27 subpct.2) şi organizarea prestării acestor servicii. Consultările trebuie organizate cel puţin o dată pe an. Prestatorul de servicii de handling la sol sau utilizatorul aeroportului care recurge la handling propriu trebuie să deţină un certificat emis de autoritatea administrativă de implementare şi realizare a politicilor în domeniul aviaţiei civile. Organul central de specialitate poate, dacă este cazul, ca urmare a sesizării autorității administrative de implementare şi realizare a politicilor în domeniul aviaţiei civile:
  • să interzică unui prestator de servicii de handling la sol sau unui utilizator al aeroportului prestarea serviciilor de handling la sol sau handling propriu dacă acest prestator sau utilizator comite abateri grave de la normele şi reglementările ce ţin de funcţionarea aeroportului, abateri în măsură să aducă atingere directă siguranţei zborurilor;
  • să solicite prestatorilor de servicii de handling la sol dintr-un aeroport să participe în mod corect şi nediscriminatoriu la îndeplinirea obligaţiilor de furnizare a serviciilor publice stabilite în legislaţia naţională, inclusiv obligaţia de a asigura un serviciu continuu.
La fel, Regulamentul conține prevederi referitor la accesul la instalații. Operatorul de aeroport asigură accesul prestatorilor de servicii de handling la sol şi al utilizatorilor aeroporturilor care doresc să recurgă la handling propriu la instalaţiile aeroportului, în măsura necesară îndeplinirii activităţilor. Dacă operatorul de aeroport sau, în caz de necesitate, autoritatea publică sau orice altă entitate care îl controlează impune condiţii privind accesul, acestea trebuie să fie pertinente, obiective, transparente şi nediscriminatorii. Spaţiul disponibil pentru serviciile de handling la sol în cadrul unui aeroport trebuie să fie împărţit între diferiţi prestatori de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului care recurg la handling propriu, inclusiv nou-veniţi în domeniu, în măsura necesară exercitării drepturilor lor, pentru a permite concurenţa loială în baza unor criterii pertinente, obiective, transparente şi nediscriminatorii. În cazul în care accesul la instalaţiile aeroportului determină perceperea unei taxe, aceasta trebuie stabilită în baza unor criterii obiective, pertinente, echitabile, transparente, nediscriminatorii şi proporţionale costurilor suportate.