Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) va fi reorganizată. Peste 30 la sută dintre angajați vor fi concediați. Potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern, prezentat pentru consultări publice, după reformare agenția va avea 269 de angajați. În prezent, în această instituție muncesc 335 de persoane. Astfel, la nivel central, ANOFM va avea 48 de angajați. Numărul persoanelor angajate în cadrul subdiviziunilor teritoriale va fi de 221. Ținându-se cont de alocările mijloacelor financiare pentru anul 2017, în vederea angajării a 50 de specialiști axați pe integrarea în câmpul muncii a cetățenilor reîntorși de peste hotare, specialiști care până la moment nu au fost angajați în cadrul ANOFM și structurile teritoriale, reducerea de personal constituie 30,1%. Numărul mediu al angajaților în cadrul unei subdiviziuni teritoriale (cu excepția municipiului Chișinău, municipiului Bălți și UTA Găgăuzia) va constitui 5 persoane. Funcția privind organizarea achizițiilor publice și achitarea plăților legate de implementarea măsurilor active și a măsurilor pasive (ajutor de șomaj) se transferă la nivel central. Autorii inițiativei susțin că acest fapt va permite focusarea subdiviziunilor teritoriale pe prestarea serviciilor de angajare, implementarea măsurilor active de ocupare a forței de muncă, colaborarea cu angajatorii și monitorizarea pieței muncii la nivel local. Concomitent, la nivel central se propune instituirea unei noi subdiviziuni - Observatorul pieței muncii. Autoritățile susțin că instituirea Observatorului este dictată de necesitatea cercetării și monitorizării pieței muncii, datele obținute fiind utile atât ANOFM, cât și autorităților publice centrale în elaborarea politicilor în baza de dovezi și focusate pe necesitățile naționale. Începând cu semestrul II al anului 2018 și anul 2019, vor fi necesare mijloace financiare pentru dotarea Observatorului cu soft-uri pentru colectarea, stocarea, analiza și diseminarea informației, care se estimează la cel puțin 500 de mii de lei.