Moldovenii vorbesc din ce în ce mai puțin la telefonul fix. Datele statistice despre evoluția pieței serviciilor de telefonie fixă, în nouă luni ale anului, agregate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), arată că în această perioadă traficul de voce generat de utilizatorii de telefonie fixă a scăzut cu 13%. Acesta a ajuns până la valoarea de 1.205.000.000 de minute. În medie, un utilizator a vorbit lunar la telefonul fix două ore și 59 de minute, cu 9,6% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut. Un apel a avut o durată medie de 2,3 minute. Potrivit datelor prezentate ANRCETI de către furnizorii de servicii de telefonie fixă, în perioada de raportare au fost înregistrate scăderi atât a numărului de abonați, cât și a veniturilor obținute de furnizorii de pe această piață. Numărul abonaților s-a micșorat, față de finalul anului trecut, cu mai bine de 19,5 mii (-1,6%) și a însumat peste 1.151.700. În consecință, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut cu 1,6 puncte procentuale și a alcătuit 32,4%. Urmare a diminuării numărului de abonați și a traficului de voce, volumul total al veniturilor de pe piața de telefonie fixă a scăzut cu mai bine de 21 la sută și a alcătuit peste 530.700.000 lei. În același timp, venitul mediu lunar per abonat s-a redus cu 18,8%, până la valoarea de 50,7 lei. Specialiștii ANRCETI explică scăderea veniturilor pe piața de telefonie fixă prin schimbarea preferințelor de consum ale utilizatorilor de la telefonia fixă la telefonia mobilă și la serviciile alternative de comunicare prin Internet (servicii OTT – Skype, Viber etc.), care sunt mai atractive și mai avantajoase pentru utilizatori. Pe piața serviciilor de telefonie fixă activează 21 de furnizori. Cea mai mare cotă de piață, în funcție de venituri, de 96% este deținută de SA ”Moldtelecom”.