Autoritățile examinează opțiunea instituirii unui Consiliu Fiscal. Potrivit Raportului privind un posibil Consiliu Fiscal pentru Moldova și opțiuni pentru instituirea acestuia, norma fiscală existentă, care prevede că deficitul bugetar nu trebuie să depășească 2,5% din PIB, reprezintă punctul central al potențialului Consiliului. Astfel, acesta nu numai că va supraveghea punerea în aplicare a acestei reguli fiscale, dar ar putea oferi, de asemenea, clarificări și îndrumări practice în situații ambigue care pot apărea în practică. O altă competență a Consiliului Fiscal ar putea fi evaluarea independentă a prognozelor incluse în bugetul anual, elaborate de către Guvern, la fel, și de a contribui la îmbunătățirea culturii fiscale prin implicarea publicului larg și de a transmite în mod eficient necesitatea sustenabilității fiscale și a prudenței fiscale. Autorii raportului mai menționează că, în practică, instituția ar putea să acopere și alte domenii relevante. De exemplu, în cazul în care există presiuni puternice de cheltuieli din partea ministerelor de resort, Consiliul va fi un aliat util Ministerului Finanțelor în atenuarea acestor presiuni, pentru a menține prudența și sustenabilitatea fiscală. De asemenea, ar putea să ofere o estimare independentă a costurilor pentru modificările legislative majore, cum ar fi reformele fiscale. Conducerea instituției va fi selectată de Parlament. Autorii raportului sunt de părere că mandatul conducerii ar trebui conceput astfel încât să nu se suprapună cu ciclul electoral obișnuit. Membrii Consiliului de administrație ar trebui să aibă un mandat mai mare decât ciclul electoral tipic de patru ani. De exemplu, în Canada mandatul este de cinci ani, în Serbia - șase ani, iar în Slovacia - șapte ani.