Înregistrarea rezidenților parcului pentru tehnologia informației ”Moldova IT park” se va face conform unei anumte proceduri. În Monitorul Oficial de astăzi a fost publicat Regulamentul de înregistrare a acestora. Documentul a fost elaborat în conformitate cu Legea nr. 77 din 21 aprilie 2016 cu privire la parcurile pentru tehnologia informației și stabilește procedura și cerințele de înregistrare a rezidenților Parcului pentru tehnologia informației ”Moldova IT park”, precum și modelul contractului cu privire la desfășurarea activității în Parc. Astfel, calitatea de rezident al Parcului poate fi dobândită de orice persoană juridică sau fizică care este înregistrată în Republica Moldova ca subiect al activității de întreprinzător și care desfășoară/intenționează să desfășoare drept activitate principală unul sau mai multe genuri de activitate prevăzute de art. 8 din Legea cu privire la parcurile pentru tehnologia informației. Prin activitate principală se înțelege activitate care generează 70% sau mai mult din veniturile din vânzări ale rezidentului Parcului. Pentru determinarea faptului dacă rezidentul desfășoară activitate principală care generează 70% sau mai mult din veniturile din vânzări, se calculează raportul dintre suma venitului obținut din vânzarea serviciilor, lucrărilor permise în Parc în conformitate cu art. 8 din Legea menționată și suma totală a venitului din vânzarea produselor (mărfurilor), prestarea serviciilor, executarea lucrărilor, venituri înregistrate în contabilitate. Nu poate dobândi calitatea de rezident al Parcului persoana care se află în proces de insolvabilitate sau lichidare și/sau restructurare ca rezultat al insolvabilității, sau a cărui activitate de întreprinzător este suspendată, sau care este obiectul unei proceduri legale pentru declararea acesteia în una dintre aceste situații. Administrația Parcului este responsabilă de înregistrarea și evidența rezidenților prin intermediul Registrului de evidență a rezidenților Parcului. Persoanele juridice sau fizice, la solicitarea cărora a fost creat Parcul, se înregistrează din oficiu în calitate de rezidenți ai Parcului, odată cu semnarea contractului cu Administrația. Înregistrarea și evidența rezidenților Parcului Pentru înregistrarea în calitate de rezident al Parcului, persoana prezintă Administrației o cerere în formă liberă pe suport de hârtie sau în formă electronică, cu solicitarea încheierii contractului și înregistrării în calitate de rezident sau negocierea suplimentară a contractului, cu indicarea numelui/denumirii solicitantului, adresei/sediului juridic al solicitantului, genului/genurilor de activitate pe care intenționează să le desfășoare în Parc și termenului solicitat de activitate în Parc (care nu poate fi mai mic de 4 ani). La cerere se anexează copiile următoarelor acte:
  • actele care confirmă înregistrarea solicitantului în calitate de subiect al activității de întreprinzător în Republica Moldova, inclusiv actul constitutiv/statutul;
  • actele ce confirmă împuternicirile solicitantului de a semna cererea de înregistrare în calitate de rezident al Parcului (extras din Registrul de stat al persoanelor juridice, după caz, procură).
Administrația examinează cererea de înregistrare și documentele anexate în termen de 7 zile calendaristicede la data depunerii acestora. În cazul în care documentele prezentate nu corespund cerințelor, Administrația are dreptul să solicite prezentarea documentelor ajustate. Astfel, termenul de examinare se prelungește cu încă 5 zile lucrătoare. Administrația poate refuza încheierea contractului și înregistrarea doar atunci când constată că solicitantul nu întrunește condițiile stipulate în Regulament, fie prezintă intenționat documente false sau informații neveridice despre activitatea sau identitatea sa. Refuzul Administraţiei constituie un act administrativ şi poate fi contestat de către solicitant în ordinea contenciosului administrativ. Solicitantul care a primit notificare, urmează să încheie cu Administrația, în termen de 30 de zile calendaristice, contractul cu privire la desfășurarea activității în Parcul pentru tehnologia informației ”Moldova IT park”. La data semnării Contractului, Administrația înscrie persoana respectivă în Registrul de evidență a rezidenților Parcului, îi atribuie un număr de înregistrare și îi eliberează certificatul de înregistrare în calitate de rezident al Parcului. Certificatul de înregistrare se eliberează gratuit pentru perioada de acțiune a Contractului încheiat între Administrație și rezident. Registrul de evidență a rezidenților Parcului cuprinde următoarele date despre rezidenți:
  • denumirea deplină;
  • forma organizatorico-juridică;
  • IDNO/IDNP;
  • sediul/adresa juridică a rezidentului;
  • termenul pentru care este încheiat Contractul cu Administrația;
  • genurile de activitate desfășurate în Parc;
  • adresele subdiviziunilor în care se desfășoară activitățile;
  • numele, prenumele administratorului sau altor persoane responsabile;
  • data de înregistrare în calitate de rezident al Parcului și numărul de înregistrare.
Conform Regulamentului, în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării rezidentului, Administrația prezintă câte o copie a extrasului din Registrul de evidență a rezidenților Parcului către autoritățile administrației publice locale, organul fiscal, vamal, de asigurări sociale, de asigurări medicale, de statistică din circumscripția în care se află sediul central (adresa juridică) al rezidentului. După informarea tuturor instituțiilor, Administrația este obligată să informeze în scris rezidentul cu anexarea dovezilor de expediere a informației către autoritățile respective. În caz de retragere a titlului de rezident al Parcului, Administrația va informa, în termen de 15 zile, despre acest fapt autoritățile administrației publice locale, organul fiscal, vamal, de asigurări sociale, de asigurări medicale, de statistică din circumscripția în care se află sediul central (adresa juridică) al rezidentului.