Întreprinderea de Stat ”Fintehinform” ar putea să fie reorganizată în Instituţia Publică ”Centrul de Excelență în Finanțe și Tehnologii Informaționale”. Ulterior, aceasta va absorbi Întreprinderea de Stat ”Fiscservinform” şi Întreprinderea de Stat ”Vamservinform”. Experții anticorupție susțin, însă, că proiectul conține factori și riscuri de corupție, iar autorul trebuie să revadă conținutul acestuia. Potrivit unui proiect de hotărâre a Guvernului, ”Centrul de Tehnologii Informationale in Finante” va avea misiunea de a coordona și de a organiza activitățile orientate spre asigurarea implementării politicilor publice în următoarele domenii de competență:
  • administrarea, menţinerea şi asigurarea funcţionării sistemelor informaţionale în domeniul finanţelor publice, achizițiilor publice, fiscal şi vamal;
  • implementarea tehnologiilor informaţionale atât în cadrul Ministerului Finanţelor, cât şi în cadrul autorităţilor administrative din subordinea acestuia;
  • implementarea politicilor în domeniul contabilității și auditului intern în sectorul bugetar și asigurării procesului de dezvoltare continuă a capacităților profesionale ale personalului care activează în domeniul finanțelor publice;
  • formarea, administrarea și menținerea resurselor informaţionale de stat în domeniul circulației alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice;
  • fabricarea şi comercializarea timbrelor de acciz şi a mărcilor comercială de stat;
  • evidenţa alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice, fabricate, exportate şi importate, atât îmbuteliată, cât şi în vrac;
  • implementarea şi evidenţa mărcii comerciale de stat personificate;
  • administrarea şi întreţinerea infrastructurii TIC atât în cadrul Ministerului Finanţelor, cât şi în cadrul autorităţilor administrative din subordinea acestuia;
  • comercializarea formularelor tipizate de factură fiscală și anexă la factura fiscală;
  • tipărirea şi comercializarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special individualizate;
  • comercializarea timbrelor de acciz aplicabile pe articolele din tutun;
  • alte domenii atribuite prin intermediul actelor normative în competenţa I.P. ”Centrul de Excelență în Finanțe și Tehnologii Informaționale.
Autorii inițiativei susțin că reorganizarea instituțiilor are scopul de a optimiza cheltuielile bugetare, modernizarea serviciilor publice, reducerea sarcinilor administrative și minimizarea costurilor serviciilor. Cu toate acestea, experții anticorupție de la CNA susțin că, odată cu aprobarea proiectului, ar putea fi promovate interese de grup contrare interesului public. Aceștia avertizează că ar putea fi instituite norme lacunare, care vor crea incertitudine referitor la unele aspecte conceptuale din activitatea și administrarea noii instituții publice, formarea bugetului acesteia și volumul mijloacelor financiare, care urmează a fi virate la bugetul de stat din veniturile obținute din prestarea serviciilor.