Procesarea, perfectarea și eliberarea către asigurați a contractelor și a polițelor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto internă poate fi efectuată prin mijloace tehnice electronice în regim online. Hotărârea Comisiei Naționale a Pieței Financiare cu privire la procesarea electronică a documentelor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto a fost modificată și completată. Conform amendamentelor publicate în Monitorul Oficial, contractul și polița de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto internă sunt emise de către asigurător prin mijloace tehnice electronice în regim online și intră în vigoare în termen de 24 de ore după decontarea mijloacelor bănești din contul asiguratului pe contul asigurătorului, dacă în contract nu este prevăzută o dată ulterioară. Ulterior perfectării și eliberării către asigurați a contractelor și a polițelor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto internă prin mijloace tehnice electronice în regim online, asigurătorul (reasigurătorul) nu poate invoca nici o faptă proprie pentru anularea contractului și va respecta obligația de menținere a contractului, în conformitate cu art. 44 din Legea cu privire la asigurări. Amintim că, începând cu 1 februarie 2013, procesarea cererii, contractului şi poliţei/certificatului de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto, comunicarea şi transmiterea de către asigurători a informaţiei privind contractele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto, precum şi a informaţiei privind dosarele de daună asociate acestora în regim online către baza unică de date a Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare, se efectuaează prin intermediul Sistemului informaţional automatizat de stat RCA Data.