Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radiova a început, ieri, o campanie de măsurare a parametrilor de calitate a serviciilor de comunicații electronice accesibile populației, care sunt furnizate prin rețelele publice mobile. Potrivit Ministerului Economiei și Infrastructurii, verificările vor fi făcute în 1499 de localități și pe 186 de trasee naționale cu lungimea totală de aproximativ 12.000 km. Testele vor fi făcute pe parcursul a șase luni.

Pentru realizarea analizei comparative a calității serviciilor și a performanței rețelelor operatorilor, toate măsurările vor fi efectuate simultan, în aceleași localități, fiind utilizate același echipament și setări.

În timpul acestor măsurări va fi verificat un set întreg de indicatori care reflectă calitatea celor mai relevante servicii de comunicații electronice mobile, precum: rata de blocare a apelurilor, rata apelurilor întrerupte, calitatea vocii evaluată conform MOS-LQO, timpul de stabilire a apelului, rata mesajelor scurte SMS livrate cu success, rata de acoperire cu servicii de voce, viteza medie de transfer a datelor, timpul de încărcare completă a unei pagini WEB.

Pe baza acestor măsurări vor fi realizate, ulterior, studii de evaluare a calității serviciilor de comunicații electronice mobile. Aceasta le va oferi utilizatorilor finali informații despre calitatea serviciilor și  performanța rețelelor prin intermediul cărora sunt furnizate serviciile de telefonie mobilă.