Nu încape îndoială că Instagram este în Top 3 cele mai populare platforme sociale din lume în acest moment – cu utilizatori, afaceri, branduri personale și influenceri angrenați în lupta pentru atenție, pentru cele mai populare hashtag-uri și pentru a obține ”feed-ul perfect”, scrie start-up.ro.

Cu toate acestea, afacerile încă încearcă să găsească modalitatea perfectă de a folosi platforma în favoarea lor, timp în care se luptă cu algoritmii schimbători, iar răbdarea lor atinge cote maxime.

Dacă încă te întrebi care este cel mai ”corect” și eficient mod în care poți folosi Instagram pentru a-ți crește afacerea, îți dăm noi o mână de ajutor – o dată cu cele mai noi tips & tricks!

Unde ar trebui încadrat Instagram în planul tău de marketing?

Instagram ca parte a strategiei de conținut

Unde ar trebui încadrat Instagram în planul tău de marketing? În primul rând, ar trebui să fie parte integrantă a implementării strategiei de conținut. Ține minte, de cele mai multe ori potențialii clienți sau urmăritori nu vor converti aici, deci încearcă pe cât posibil să îi redirecționezi către site-ul tău.

Poți folosi, deasemenea, Instagramul ca o platformă de mesagerie directă, în care urmăritorii pot intra în contact direct cu brandul tău – asigură-te însă că muți conversația pe Email dacă este vorba de o discuție de afaceri, pentru că de multe ori negocierea prin Instagram îți poate știrbi din putere și autoritate.

Instagram ca parte a publicității online plătite

Este un lucru deja știut – platforma este în momentul de față una din cele mai eficiente modalități de a interacționa online cu potențialii clienți, nu doar datorită interacțiunii ridicate a audienței tinere, dar și datorită proprietății native de publicitate, ce permite brandurilor să folosească criterii exacte de targetare pentru a ajunge la tipul exact de audiență de care au nevoie.

Fie că ai nevoie să amplifici notorietatea brandului, să promovezi evenimente sau să crești vânzările, dacă publicul tău țintă este preponderent tânăr, Instagram trebuie neapărat inclus în mixul de canale de comunicare.

Strategia de postare pe Instagram

Când te gândești la strategia de conținut pentru Social Media Marketing - sau Instagram specific, ia în considerare și că urmăritorii tăi vor să vadă de la tine cât mai multe postări în timp real. Deși este acceptabil să ai câteva postări planificate, încearcă să păstrezi următoarea proporție: din 7 postări pe săptămână, măcar 3-4 să fie publicate în timp real.

De asemenea, profită la maximum de Instagram Stories pentru a-ți întări relația cu urmăritorii tăi, pentru a crește rata de interacțiune și pentru a-i atrage spre brandul tău.

Pentru a-ți crește șansele de a fi descoperit, folosește instrumente precum locația sau hashtag-urile în cadrul Story-ului, ceea ce va face ca oamenilor care caută postări despre un anumit loc sau hashtag să le apară și postarea ta.

Când este cel mai potrivit moment să postezi?

În general, cele mai potrivite momente sunt dimineața și seara – asigură-te că publicul tău țintă este pe același fus orar ca și tine, dacă nu, adaptează ora postărilor.

Ce sunt hashtag-urile? Cum le descoperi pe cele mai potrivite pentru tine?

Când ne gândim la hashtag-uri, cel mai important aspect pe care trebuie să îl iei în considerare este industria din care faci parte. Ține totuși cont și de următoarele: Ai nevoie de o audiență locală?

Ce tip de personalitate are audiența ta?

Care sunt hashtag-urile pe care clienții tăi ideali le caută? – apoi include hashtag-urile relevante în postările tale. Un truc aici ar fi să nu incluzi doar hashtag-urile cele mai populare, ci și pe cele mai nișate, relevante afacerii tale, care nu au atât de multe alte menționări.

Astfel vei avea șanse mult mai mari de a apărea printre primele rezultate în cadrul hashtag-urilor nișate și te vor descoperi oamenii interesați de activitatea ta!

Folosirea IGTV

Instagram TV (sau IGTV) este cea mai nouă funcție a platformei, fiind lansată în 2018 ca un ”atac” către Youtube – dând astfel șansa utilizatorilor de Instagram să posteze filmulețe de lungă durată pe platformă. Pentru compania ta, aceasta poate fi o bună oportunitate de a-ți expune produsele și valorile.

Totuși, când analizezi utilitatea folosirii acestei funcții, decizia trebuie să fie bazată pe natura afacerii tale și pe caracteristicile publicului tău țintă.

Producerea de conținut pentru IGTV poate fi dificilă, mai ales dacă nu ești obișnuit să creezi conținut video sau nu ai lucruri foarte interesante de arătat. Sfatul nostru ar fi - adu valoare publicului tău prin conținutul pe care îl postezi sau nu mai posta deloc!

Dacă nu dispui de conținut video sau de o strategie de producere a acestuia, ia în considerare ca atunci când filmezi pentru Youtube sau Facebook să poți refolosi conținutul și pe IGTV.

Un aspect de care trebuie să ții cont este că aici video-urile sunt în format Portrait, și nu Landscape – așa că asigură-te că subiectul filmării este încadrat perfect în mijloc și că dacă formatul va fi schimbat privitorii vor vedea detaliile importante.

Discută cu echipa de filmare privind acest aspect – vor fi cel mai în măsură să îți dea sfaturi pentru fiecare scenariu în parte.

Influencer marketing pe Instagram

Numerele nu înseamnă totul, însă contează totuși mai ales când vorbim despre influenceri. Influencer marketing a devenit tot mai popular în ultimul an, datorită umanizării pe care o aduce publicității, făcând-o să fie de la egal la egal prin mutarea comunicării de la brand la o persoană din online pe care clienții o admiră și în care au încredere.

Dacă ai o afacere și îți dorești să folosești influenceri pe Instagram, mai jos sunt cele două criterii de care să ții cont când îți alegi partenerii:

Numărul de urmăritori versus numărul interacțiunilor per postare – acesta este un indicator foarte bun privind cât de implicată este comunitatea din jurul influencer-ului, fiind și cel mai important aspect atunci când analizezi rezultatele potențiale. Nu îți va aduce niciun beneficiu să achiți o sumă importantă pentru a colabora cu un influencer care are 1 milion de urmăritori dacă rata de interacțiune per postare este mai mică de 5%, spre exemplu – în final, doar numarul de oameni care vor interacționa cu postarea sponsorizată de tine ar trebui să determine tariful colaborării.

Influenceri versus Micro-influenceri - în timp ce influenceri sunt considerați cei care au un număr foarte mare de urmăritori, cea de-a doua categorie constă în oameni cu o comunitate mai mică de 50.000 urmăritori. Ei sunt percepuți ca având audiențe mai predispuse să interacționeze, prin urmare postarea ta sponsorizată poate avea un mai mare impact asupra urmăritorilor lor (crescând astfel și șansele tale de conversie). Prețurile tind să crească o dată cu mărirea numărului de urmăritori, astffel că o colaborarea cu un micro-influencer va fi mai puțin costisitoare.

Când stabilești pachetul de promovare, asigură-te că iei în considerare nu doar postările sponsorizate, ci și Instagram Stories.

Ele pot fi o oportunitate foarte bună să interacționezi cu cei mai activi urmăritori ai influencerului cu care lucrezi și poți împărți postările tip Story pe o perioadă mai lungă de timp ca parte a unei campanii (o postare pe săptămână timp de o lună, spre exemplu).

Mai mult, dacă rata de interacțiune se va dovedi a fi mai mare pentru – spre exemplu - 5 micro-influenceri care sunt relevanți în nișa ta, decât pentru un singur influencer mai mare, poate fi o idee mai bună să investești în a te expune comunităților lor în același timp, decât să folosești tot bugetul pentru o singură promoție cu o personalitate mai populară.

În final, ține minte că în ziua de azi multi boți ajută la creșterea artificială a numărului de urmăritori pentru doritorii de a fi influenceri – rata de interacțiune per postare este decisivă în acest caz!

În încheiere, Instagram rămâne unul dintre cele mai eficiente instrumente de publicitate online din punct de vedere al costurilor și al expunerii brandului tău către audiența potrivită. În afară de tradiționalele postări plătite (targetate exact), deschide și oportunități de creștere a notorietății și a interacțiunii prin Influenceri și hashtag-uri.

Folosește-l înțelept și asigură-te că aduci valoare prin fiecare postare, în timp ce atragi audiența mai aproape de brandul tău!