Conform datelor statistice pentru trimestrul I al anului curent, raportate ANRCETI de către 24 furnizori de servicii de telefonie fixă, principalii indicatori ai acestei piețe continuă să înregistreze scăderi. Astfel, numărul abonaților a scăzut, timp de trei luni, cu 8,3 mii (0,7%) și au alcătuit 1,1 milioane, traficul total de voce s-a diminuat, față de trimestrul I al anului 2018, cu 12,6% și a constituit 331,9 milioane minute, iar volumul total al vânzărilor s-a micșorat, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 25,2 milioane lei (17,6%) totalizând 117,9 milioane lei.

Scăderea numărului total de abonați a fost cauzată de diminuarea bazei de abonați atât a S.A. ”Moldtelecom”, cu 7,8 mii (0,8%), alcătuind 982,7 mii, cât și a furnizorilor alternativi, cu 424 (0,4%), numărul acestora ajungând, la finele primului trimestru, la 117,3 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă raportată la 100 de locuitori a scăzut, timp de trei luni, cu 0,2 p.p. și a ajuns la 31%.

Diminuarea volumului total al traficului de voce în rețele fixe a fost determinată de scăderea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către rețelele internaționale a scăzut cu 34,1%, traficul în rețelele proprii - cu 13,7% și traficul către rețelele mobile - cu 2,1%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micșorat cu 10,2% și a alcătuit 158 minute (două ore 38 minute).

Urmare a acestor evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 6,3 lei (15%) și a alcătuit 35,6 lei. S.A. ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 37,8 lei, iar furnizorii alternativi - un ARPU de 17,1 lei. La finalul primului trimestru al anului 2019, cota de piață a S.A. ”Moldtelecom”, în funcție de venituri, a alcătuit 94,9%, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a însumat 5,1%.