Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă s-a micșorat, timp de jumătate de an, cu 16.100, adică cu 0,4 la sută. La sfârșitul lunii iunie, numărul acestora a fost de 4,36 milioane. Datele au fost publicate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației.

Baza de abonați a companiei Orange s-a micșorat cu 41.600 clienți. În schimb, Moldcell și Moldtelecom și-au majorat numărul de abonați cu 14.900 și, respectiv, 10.5000.  Din numărul total de abonați, peste 3,46 milioane sunt activi, iar circa 893 de mii, pasivi.

Totodată, au scăzut vânzările înregistrate de companiile ce activează în sector. Față de primul semestru al anului trecut, vânzările s-au micșorat cu 53,5 milioane de lei, adică cu 3,4%. Astfel, în primele șase luni, cele trei companii care activează în domeniu au avut vânzări în sumă totală de peste1,52 miliarde de lei.

În schimb, volumul traficului de voce generat de clienți s-a majorat cu 19,9 milioane minute. Potrivit datelor statistice, abonații de telefonie mobilă continuă să dea preferință discuțiilor în rețelelor proprii. Astfel, volumul traficului generat în aceleași rețele mobile și către alte rețele mobile au alcătuit 2,3 miliarde și, respectiv, 560,7 milioane minute. Totodată, traficul către rețelele fixe a fost de 126,2 milioane minute, iar traficul internaţional de ieșire, 23,8 milioane minute. Traficul mediu lunar generat de un utilizator, în primul semestru, a constituit 281 minute, iar durata unui apel a fost de 1,8 minute. 

Cota de piață a celor trei furnizori de pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă nu au suferit schimbări majore, potrivit ANRCETI. Cea mai mare cotă de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri: 63,6%, Orange Moldova, 30,7%, Moldcell şi 5,7%, Moldtelecom.