Pilonul principal al oricăror relații sociale este colaborarea deschisă și eficientă. Și nici în relațiile de afaceri nu este diferit. Îmbunătățindu-ți doar un pic comunicarea cu potențialii și actualii clienți, vei beneficia de creșteri remarcabile ale vânzărilor. Statisticile arată că raportul după implementarea lor este de cel puțin 130%, comparativ cu perioada dinaintea folosirii acestora.

Care sunt instrumentele ce optimizează comunicarea în afaceri?

CRM sau Customer Relationship Management - reprezintă un sistem de administrare ce are ca scop îmbunătățirea relațiilor cu clienții actuali, începerea colaborărilor cu partenerii noi și actualizarea relațiilor cu vechii clienți. Poți personaliza la maximum un CRM pentru a corespunde tuturor proceselor și procedurilor din compania ta. Implementarea unui astfel de sistem este o opțiune convenabilă, atât pentru afacerile mici și mijlocii, cât și pentru companiile mari.

Al 2-lea instrument pe care nu trebuie să-l eviți este IP-telefonia. Aceasta folosește conexiunea la internet pentru comunicare, prin transmiterea vocii și a mesajelor vocale.

Și, totuși, ce avantaje concrete aduce folosirea acestor sisteme împreună (integrarea CRM - telefonie IP)?

Un avantaj de bază este posibilitatea de a personaliza sistemul CRM conform nevoilor tale de afaceri - sunt analizate în profunzime procesele de afaceri, ca ulterior să fie ușor elaborată pâlnia de vânzări. De aici reiese și următorul avantaj - unirea tuturor metodelor de comunicare cu clienții - rețelele de socializare, poșta electronică, formele și chat-urile de pe website, precum și telefonia IP.

Se vorbește mult despre pâlnii de vânzări eficiente în ultimii ani. Dacă ți-ai propus să obții productivitate maximă, cu implicare minimă și fără pierdere de timp, deja știi că fără optimizare și automatizare, asemenea efecte pot fi obținute doar prin muncă foarte grea. De asemenea, cel mai probabil că știi deja că este nevoie de o serie de angajări/concedieri repetate, formularea și reformularea documentelor, și a strategiilor de lucru etc. Atât timp pierdut și nimeni nu-ți poate garanta că se vor vedea, cu adevărat, rezultate! Însă, sistemul CRM reduce la minimum numărul de acțiuni necesare pentru o tranzacție, iar integrarea tuturor platformelor folosite asigură comunicarea eficientă cu toți clienții.

Pentru fiecare afacere, sunt proiectate și dezvoltate module personalizate în CRM, pentru a satisface cerințele unice ale fiecărui client. Modulele ajută la automatizarea proceselor la maximum. Principalul avantaj al modulelor personalizate este faptul că sunt evitate etapele inutile și documentele care nu sunt strict necesare. 

CRM permite integrarea unui spectru imens de instrumente, automatizând procesele pâlniei de vânzări - posibilitatea să țintești bine de tot publicitatea, în funcție de datele introduse în cartela clientului, să expediezi notificări personalizate, să șablonezi email-uri sau documente etc. Astfel, clienții vor avansa în pâlnia de vânzări cu implicare minimală din partea angajaților tăi, dar vor primi mesaje calitative și extrem de personalizate. Iar angajații tăi, la rândul lor, vor avea mai mult timp pentru a se dezvolta în plan profesional, fără muncă de rutină și crize de timp sau urgențe.

Serviciul de telefonie voIP este comod, pentru că apelurile pot fi recepționate de la telefonul fix, mobil sau computer sau primind fax-uri pe calculator. Indiferent dacă deja folosești AmoCRM sau Bitrix CRM, sau abia optezi pentru un sistem CRM, integrarea telefoniei voIP se face rapid și eficient. Astfel, vei putea controla ce apeluri se fac de către angajați și să te asiguri că atunci când un client potențial sună, în căutarea unui serviciu sau produs, acesta nu va fi pierdut!

Un avantaj indubitabil al utilizării CRM și telefoniei voIP este economia de resurse financiare. În cazul companiilor ce utilizează frecvent telefonul ca mod de comunicare cu clienții (de exemplu: companiile cu sedii în mai multe țări sau cum e în cazul companiilor de logistică). Economiile încep chiar de la instalare - mai puține elemente necesare, cabluri, conexiuni. Prețurile sunt considerabil mai mici și în utilizare - în special pentru sunetele internaționale.

Indiferent în ce domeniu activezi, clientul este principalul tău capital. Anume datorită acestui fapt, atragerea clientului este un lucru important care îți va garanta succesul. O soluție CRM poate înlocui un număr enorm de manageri și consultanți specializați în vânzări. 

Ești gata de o revoluție în compania ta?

P.