În Monitorul Oficial de astăzi, 23 decembrie, a fost publicat Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 154 din 14.12.2016, prin care punctul 1 din Ordin Ministerul Finanţelor nr. 105 din 17.07.2015 privind acceptarea, publicarea și modificarea Standardelor Internaționale de Raportare Financiară a fost completat cu 2 standarde noi: IFRS 14 „Conturi de amânare aferente activităților reglementate" și IFRS 15 „Venituri din contracte cu clienții". Obiectivul IFRS 14 „Conturi de amânare aferente activităților reglementate" este de a prezenta dispoziţiile de raportare financiară pentru soldurile contului de amânare aferent activităților reglementate ce apar atunci când o entitate furnizează bunuri sau servicii clienților la un preţ sau tarif care face obiectul reglementării tarifare. Pentru a îndeplini acest obiectiv, prezentul standard impune: (a) modificări limitate ale politicilor contabile care au fost aplicate în conformitate cu principiile contabile general acceptate anterioare (GAAP-urile anterioare) pentru soldurile contului de amânare aferent activităţilor reglementate, care sunt în principal aferente prezentării acestor conturi; și (b) prezentări de informaţii care: - identifică şi explică sumele recunoscute în situaţiile financiare ale entităţii ce apar în urma reglementării tarifare; - ajută utilizatorii situaţiilor financiare să înţeleagă valoarea, plasarea în timp şi incertitudinea fluxurilor de trezorerie viitoare din orice solduri ale contului de amânare aferent activităţilor reglementate care sunt recunoscute. O entitate trebuie să aplice IFRS 14 dacă primele sale situaţii financiare anuale întocmite în conformitate cu IFRS sunt întocmite pentru o perioadă care începe la 1 ianuarie 2016 sau ulterior acestei date. Dacă o entitate aplică prezentul standard în primele sale situaţii financiare anuale întocmite în conformitate cu IFRS pentru o perioadă anterioară, entitatea trebuie să prezinte acest fapt. Obiectivul IFRS 15 „Venituri din contracte cu clienții" este de a stabili principiile pe care o entitate trebuie să le aplice pentru a raporta informații utile pentru utilizatorii situațiilor financiare cu privire la natura, valoarea, plasarea în timp și incertitudinea veniturilor și fluxurilor de trezorerie generate de un contract cu un client. Pentru a îndeplini obiectivul menționat, principiul esențial al prezentului standard este că o entitate trebuie să recunoască venituri pentru a ilustra transferul de bunuri sau servicii promise către clienți la o valoare care reflectă contraprestația la care entitatea se așteaptă să aibă dreptul în schimbul acelor bunuri sau servicii. O entitate trebuie să ia în considerare termenii contractului, precum și toate faptele și circumstanțele relevante atunci când aplică prezentul standard. O entitate trebuie să aplice în mod consecvent prezentul standard, inclusiv utilizarea oricăror soluții practice, pentru contractele cu caracteristici similare și în circumstanțe similare. O entitate trebuie să aplice IFRS 15 pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2017 sau ulterior acestei date. Se permite aplicarea anterior acestei date. Dacă o entitate aplică prezentul standard anterior, aceasta trebuie să prezinte acest fapt. Prezentul IFRS 15 înlocuiește următoarele standarde: (a) IAS 11 Contracte de construcție; (b) IAS 18 Venituri; (c) IFRIC 13 Programe de fidelizare a clienților; (d) IFRIC 15 Acorduri privind construcția proprietăților imobiliare; (e) IFRIC 18 Transferuri de active de la clienți; (f) SIC-31 Venituri - Tranzacții barter care presupun servicii de publicitate. Sursa: contabilsef.md