Noile regulile privind prestarea serviciilor poştale au întrat de astăzi în vigoare. Acestea reglementează relaţiile dintre operatorii care prestează servicii poştale şi beneficiarii acestor servicii, inclusiv drepturile şi obligaţiile acestora şi stabilesc modul de furnizare a serviciilor poştale. De asemenea, sunt stabilite normele referitoare la prestarea serviciilor poștale și sunt stipulate serviciile poștale, și serviciile de plată, care pot fi prestate. Tototadă, sunt precizate condițiile de acceptare în rețea a trimiterilor poștale, drepturile și obligațiunile utilizatorilor de servicii poștale, responsabilitatea furnizorilor și utilizatorilor, dar și alte reguli importante pentru acest domeniu. Potrivit noilor reguli, furnizorii de servicii poștare urmează să asigure confidențialitatea și securitatea datelor cu caracter personal referitoare la utilizatori, dar și să presteze servicii calitative conform standardelor europene. Regulile mai prevăd că, furnizorul de serviciu poştal universal poartă răspundere pentru trimiterile poştale interne înregistrate şi acordă despăgubiri din mijloacele proprii în caz de pierdere, furt, deteriorare sau nerespectarea termenelor de distribuire. De asemenea, pe lângă despăgubirile prevăzute, se restituie şi tarifele încasate la depunerea trimiterii poştale la oficiul poştal, cu excepţia taxelor de recomandare şi de asigurare. Potrivit normelor în vigoare, la retragerea trimiterii poștale, dacă aceasta nu a fost expediată din oficiul de depunere, expeditorului i se restituie taxa achitată, cu excepţia plăţilor achitate cu mărci poştale, a taxei de recomandare şi de asigurare.