Procedurile pentru lichidarea unei afaceri vor fi simplificate. Agenții economici ar putea să nu mai fie obligați să anunțe organul fiscal despre lichidarea afacerii sau să colecteze confirmări privind lipsa datoriilor față de buget și a situației privind raportările către CNAS, CNAM sau Serviciul Vamal. Parlamentul examinează și va supune votului, pentru prima lectură, un proiect de lege în acest sens. Potrivit documentului, agentul economic va informa despre inițierea lichidării afacerii doar structura de înregistrare de stat, nu și cea fiscală cum este în prezent. Ulterior, organul înregistrării de stat, în calitate de ghișeu unic, va informa organele fiscale despre inițierea lichidării. De asemenea, se exclude obligativitatea de a publica avizul privind lichidarea în ”Monitorul Oficial”. Rămâne însă obligatorie publicarea avizului în Buletinul Camerei Înregistrării de Stat. Documentul propune și eliminarea obligativității agentului economic de a colecta confirmări privind lipsa datoriilor față de buget și a situației privind raportările către CNAS, CNAM și Serviciu Vamal. Informația privind lipsa datoriilor va fi obținută de către structurile fiscale prin intermediul sistemului informațional automatizat al Inspectoratului Fiscal Principal de Stat ”Contul curent al contribuabilului”. O altă prevedere ține de simplificarea procedurii de anulare a statutului de plătitor de TVA. Anularea statutului de contribuabil TVA se va efectua atât la cererea entității supuse lichidării, cât și de către organul fiscal din oficiu. Contribuţia la capitalul social nu va mai fi impozitată. De asemenea, va fi eliminată şi obligativitatea de a prezenta declarația finală cu privire la impozitul pe venit. Dacă în urma controlului fiscal se va constata lipsa datoriilor față de creditori și buget, și lipsa activelor pasibile repartizării, declarația prealabilă privind impozitul pe venit se va considera a fi finală. În unele cazuri, cel de-al doilea control fiscal va fi eliminat. Potrivit documentului, acesta se va efectua doar dacă entitatea supusă lichidării dispune de active pasibile repartizării între asociați/acționari/membri. Controlului fiscal ce ține de lichidarea întreprinderii într-o perioadă prestabilită, se va efectua de organul fiscal în termen de cel mult 20 zile calendaristice de la data prezentării declarației.