De astăzi, 1 aprilie, intră în vigoare Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 50 din 15 martie 2017 prin care au fost aprobate formularele-tip ce atestă rezidența și impozitul pe venit achitat de către nerezidenții Republicii Moldova, dar și modul de completare a acestora. Documentul a fost publicat în Monitorul Oficial din data de 31 martie. Astfel, au fost aprobate:
  • formularul-tip Forma CCR17 ”Cerere de eliberare a certificatului de rezidență”;
  • formularul-tip Forma 1-DTA17 ”Certificat de rezidență”;
  • formularul-tip Forma 2-DTA17 ”Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat/reținut de nerezident în Republica Moldova”;
  • formularul-tip Forma 3-DTA17 ”Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat de nerezident în Republica Moldova”;
  • formularul-tip Forma 4-DTA17 ”Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova de către persoanele fizice cetățeni sau apatrizi care au obținut statut de rezident al Republicii Moldova”;
  • formularul-tip Forma 5-DTA17 ”Cerere privind restituirea impozitului pe venit reținut în plus din sursele aflate în Republica Moldova”.
Aceste formulare au fost aprobate pentru executarea prevederilor articolului art.79³ din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 în baza modificărilor operate prin Legea nr.281 din 16 decembrie 2016 cu privire la modificarea și completarea unor acte legislative prin care sa stabilit că aceste formulare și modul de completare a lor se aprobă de Ministerul Finanțelor. Menționăm că aceste formulare au fost aprobate, anterior, prin Hotărârea Guvernului nr. 101 din 05.02.2013 cu privire la aprobarea formelor tipizate ce atestă rezidența și impozitul pe venit achitat de către nerezidenți în Republica Moldova. Această hotarâre urmează a fi abrogată. Prin urmare, formele și modul de completare acestor formulare nu au suferit modificări semnificative, fiind ajustate și optimizate conform necesităților serviciului fiscal și al contribuabililor. Sursa: contabilsef.md