Administratorii autorizați vor fi supuși controlului activității profesionale. În acest sens, va fi creată o Comisie de control, formată din cel puțin trei membri. Aceștia vor fi desemnați prin ordinului ministrului Justiției, dintre care cel puțin doi angajați ai Ministerului Justiției și un administrator autorizat desemnat de Uniunea administratorilor autorizați. Un proiect pentru aprobarea Regulamentului de efectuare a controlul activității profesionale a administrtorilor autorizați va fi supus discuțiilor la ședința Guvernului. Potrivit Regulamentului, Comisia de control va avea următoarele atribuții:
  • să efectueze controlul activității profesionale a administratorului autorizat;
  • să întocmească actul de control al activității profesionale a administratorului autorizat;
  • să decidă locul defășurării controlului activității profesionale a administratorului autorizat;
  • să constate prezența sau lipsa încălcărilor ale administratorului autorizat supus controlului;
  • să întocmească statistica anuală cu privire la abaterile comise se către administratorii autorizați.
Controlul activității profesionale poate fi:
  • din oficiu, o singură dată, în primii cinci ani de la eliberarea autorizației;
  • neplanificat pentru investigarea sesizărilor, plângerilor și informațiilor cu privire la încălcarea de către administratorul autorizat a obligațiunilor sale profesionale.
Controlul activități profesionale a administratorilor autorizați va fi efectuat de către Comisia de control prin solicitarea de informații de la administratorul autorizat care urmează să fie supus controlului. Activitatea administratorilor autorizati va fi monitorizată, pentru a supraveghea corectitudinea, profesionalismul și legalitatea exercițiilor efectuate de administrator. În document se mai menționează că procedura de insolvabilitate reprezintă un mecanism juridico-economic important de asigurare a stabilității și siguranței circuitului civil. Acesta permite diminuarea efectelor negative ale incapacității de plată. În acest proces, rolul principal în joacă administratorul autorizat -  persoană desemnată în condițiile legii pentru supravegherea și/sau administrarea debitorului în perioada de observație, în procesul de insolvabilitate și/sau pe durate restructurări. Prin acest proiect urmează să fie instituit un mecanism complex de reglementare a controlului privind activitatea administratorului autorizat. Pe de o parte, legea stabilește un cadru general concret și expres, care reglementează activitatea administratorilor, pe de altă parte, cadrul conex intervine în vederea asigurării bunei funcționări a activității, supravegherii comportamentului administratorilor prin prisma regulilor deontologiei și de etică profesională, și stabilirii modalității formării profesionale continue a administratorilor autorizați.