O familie din capitală a cumpărat două pachete turistice, dar vacanța nu a fost așa cum era planificată. Deși rezervarea prevedea vizitarea mai multor orașe din Europa, operatorul turistic nu a asigurat deplasarea în toate locațiile stabilite în program. Astfel, familia a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. În urma acțiunilor întreprinse de către inspectori, conflictul a fost soluționat pe cale amiabilă, iar clienții au primit înapoi jumătate din banii achitați pentru excursie. În acest context, APC recomandă tuturor celor care urmează să achiziţioneze pachete de servicii turistice de la agenţiile de turism din Moldova, să solicite informaţii complete despre pachetele de servicii ce urmează a fi contractate (în conformitate cu obligaţiile de informare impuse agenţilor economici din turism). Clienții trebuie să fie precauţi dacă le sunt oferite informaţii vagi sau incomplete. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta este în drept să întocmească o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat.  Sesizarea se va transmite atât agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducătorul hotelului, restaurantului). De altfel, această prevedere trebuie să fie inserată în contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Agentul economic are obligaţia să examineze şi să comunice în scris turistului măsurile de remediere întreprinse, precum şi despăgubirile care i se cuvin.