În timp ce tot mai multe companii aeriene înregistrează întârzieri la zboruri, moldovenii își apără drepturile în instanță. Este cazul unei femei care a acționat în judecată Air Moldova, pentru că, din cauza întârzierilor înregistrate de operator, a fost nevoită să-și cumpere repetat bilet, din banii proprii. Air Moldova i-a oferit despăgubiri de 600 de euro și i-a compensat cheltuielile, doar după ce a fost acționată în instanță. Femeia urma să decoleze din Chișinău spre Roma, Italia, ca mai apoi, cu escală, să plece spre Tenerife, Spania. Din cauza defecțiunilor tehnice ale aeronavei, decolarea din Chișinău a avut loc cu două ore mai târziu, decât ora indicată și, prin urmare, femeia a întârziat la ruta de zbor Roma-Tenerife. Reclamanta a încercat să ia legătura cu operatorul pentru a-i oferi un zbor alternativ, însă acesta nu a lucrat timp de două zile. Femeia a fost nevoită să-și cumpere bilet din banii proprii. Reclamanta a depus o cerere prin care a solicitat repararea prejudiciului material și moral, însă s-a ales doar cu explicații, precum că întârzierea a avut loc din cauza defecțiunilor tehnice. Adresându-se în intanță, femeia a solicitat repararea prejudiciului material în mărime de 322 de euro și 07 cenți, a prejudiciului moral de 10.000 de lei, încasarea compensației pentru întârzierea zborului de 600 de euro, cheltuielile de judecată de 250 de lei și cele pentru acordarea asistenței juridice de 2.150 de lei. Instanța de fond i-a admis parțial cerere și s-a dispus încasarea prejudiciului material de 322 de euro și 07 cenți, prejudiciu moral de 5.000 de lei, compesația de 600 de euro și cheltuielile de judecată și cele pentru asistența juridică. Air Moldova a făcut apel împotriva deciziei instanței de fond, care a fost respins. Operatorul aerian a făcut recurs, însă Curtea Supremă de Justiție l-a declarat inadmisibil. Cum vă puteți apăra drepturile în asemenea situații, citiți aici.