Gigantul american Kroger a dat în judecată lanţul de magazine alimentare Lidl, pentru încălcarea drepturilor de autor, susținând că marca proprie a Lidl, denumită ”Preferred Selection”, este mai mult decât asemănătoare cu cea a retailerului Kroger, denumită ”Private Selection”. Primele locaţii Lidl, din Statele Unite, au fost inaugurate în urmă cu două săptămâni, scrie zf.ro. Asemănarea de nume va produce confuzie printre clienţi şi îi va permite magazinului Lidl să ”concureze nedrept”, deoarece oamenii pot crede că cele două mărci sunt asociate, se precizează în proces. Kroger a intentat proces după doar două săptămâni de la inaugurarea primelor supermarketuri Lidl în America. Lanţul de magazine Lidl cuprinde aproximativ 10.000 de locaţii la nivel global. În proces se mai precizează că retailerul Kroger a iniţiat conceptul ”Private Selection” în urmă cu mai mult de 20 de ani, în timp ce Lidl deţine drepturi de autor pentru marca ”Preferred Selection” din septembrie 2016. Kroger este cel mai mare lanţ de magazine din Statele Unite, cu peste 3.000 de locaţii în toată ţara, în timp ce Lidl, în afară de cele 20 de supermarketuri deschise în această vară în SUA, are în plan încă 80 până la mijlocul anului 2018. Este de aşteptat ca cele două companii să se situeze în permanentă concurenţă, deoarece Lidl a promis clienţilor preţuri cu până la 30% mai mici decât competitorii.