Mașinile mai vechi de 7 ani ar putea să nu mai poată fi importate în Moldova. Asemenea prevedere a fost propusă într-un proiect de lege elaborat de un grup de deputați, încă în decembrie 2016. Astăzi, Guvernul a examinat avizul asupra documentului și a comunicat că nu-l susține. Totuși, ultimul cuvânt în acest sens îl va avea Parlamentul, când proiectul va fi examinat în plen. Documentul, inițiat de parlamentari, constă în diminuarea vârstei de la 10 ani la 7 ani a mijloacelor de transport auto, introduse în regim vamal de import și înregistrarea acestora pe teritoriul Republicii Moldova. Autorii motivează că având în vedere gradul mediu înalt de uzură a mijloacelor de transport auto, deja existente în Republica Moldova, dar și practica pe larg răspândită de introducere a mașinilor la mâna a doua în țara noastră, este nevoie ca să fie limitată vârsta mijloacelor de transport auto la cel mult 7 ani. Autorii mai motivează că, potrivit datelor statistice, doar în anul 2016 au avut loc în jur de două mii de accidente soldate cu aproape 250 de decese și traumatisme pentru aproape 2.400 de persoane. Din totalul acestor accidente, o bună parte se datorează stării tehnice proaste și vechimii mijloacelor de transport implicate. În urma examinării avizului asupra documentului, Guvernul a precizat că nu susține prevederile propuse. Și asta pentru că, începând cu 1 ianuarie 2013, a fost majorat plafonul de vârstă de la 7 la 10 ani, iar această majorare a fost argumentată de faptul că mulți cetățeni nu-și permit să cumpere un automobil cu vârsta de 5-7 ani sau unul nou. La fel, Guvernul a precizat că, odată cu stabilirea regulilor noi de import care au admis posibilitatea introducerii automobilelor cu termen de exploatare ce nu depășește 10 ani, s-a micșorat considerabil numărul mașinilor introduse în țară cu numere de înmatriculare străine fără perceperea drepturilor de import și cu numere de înmatriculare nevalabile. Guvernul consideră că regulile existente de majorare proporțională a accizelor în funcție de termenul de exploatare a automobilului sunt mai efective în raport cu stabilirea regulilor ce ar interzice importul automobilelor a căror termen de exploatare este mai mare de 7 ani.