Orice manager a trecut la un moment dat printr-o discuţie în care unul dintre membrii echipei sale i-a cerut o mărire de salariu. Deşi acest moment poate fi inconfortabil, mai ales dacă discuţia nu a fost anunţată, tu, ca manager, trebuie să ai in vedere că, indiferent cât de stânjenitoare poate fi discuţia pentru tine, este de o mie de ori mai stânjenitoare pentru angajatul care deschide conversatia. Așa că, fii empatic, deschis şi asertiv, scrie avocatnet.ro. Iată câteva idei pentru a gestiona această discuţie cât mai bine cu putinţă si pentru a o transforma într-o experienţă pozitivă şi motivatoare: 1. Nu da un răspuns pe loc. Chiar dacă poți fi tentat să zici din prima “Nici gând!” sau “Sigur că da!”, oferă-ţi ţie şi angajatului timp de a reflecta asupra cererii şi asupra deciziei. În cazul în care răspunsul imediat ar fi negativ, cel care a solicitat s-ar putea gândi că părerea sa nu contează şi că nu l-ai luat în serios. În cazul în care răspunsul imediat ar fi unul pozitiv, solicitantul s-ar putea gândi că este foarte uşor să obţină măriri de salariu, fără să îi fie clar dacă acestea se acordă meritat sau nu. Acest fapt ar putea destabiliza percepţia întregului colectiv, oamenii temându-se că nu sunt remuneraţi corespunzător cu munca lor, ci mai degrabă în funcţie de curajul pe care îl au de a cere mai mult. 2. Solicită mai multe informaţii. Află care sunt motivele pentru care un angajat solicită o mărire salarială. Oricare ar fi răspunsurile sale, păstrează-ţi o atitudine naturală şi firească. Poate ajuta chiar să îţi iei notiţe. Mulțumește pentru că ți-a adus acest aspect în vedere şi transmite că ai nevoie de timp să analizezi, după care vei reveni să îi comunici decizia (una sau două saptamani reprezintă un termen rezonabil). 3. Evaluează argumentele. Ai in vedere contribuţia pe care o aduce persoana respectivă în cadrul companiei/echipei, ai în vedere media salarială a pieţei pentru poziţia respectivă, precum şi echitatea internă - raportul cu restul salariilor din companie/departament. De asemenea, gândeste-te dacă recompensezi astfel o reuşită punctuală (caz în care este mai adecvat un bonus) sau dacă într-adevăr este vorba despre o contribuţie susţinută pe o perioadă mai lungă de timp. Nu confunda niciodată un sprint cu un maraton. 4. Cere opinia de la oamenii potriviţi. Ia legătura cu şeful direct sau cu HR-ul (după caz, depinde în ce poziţie te afli). Află mai multe detalii despre modul în care se gestionează această situaţie în interiorul organizaţiei. 5. Revino cu veștile. Oricare ar fi vestea, asigură-te că îi transmiţi salariatului că decizia pe care i-o comunici a fost luată dupa ce ai analizat cu atenţie mai multe criterii, iar răspunsul pe care i-l furnizezi este cel just. La finalul discuţiei, vrei ca angajatul să fie mai motivat şi să işi îmbunătăţească rezultatele. Dacă răspunsul a fost unul pozitiv, este un bun moment să detaliezi pe paşii următori şi să trasezi o direcţie de creştere pentru perioada următoare. Dacă răspunsul este negativ, trebuie să îi explici ceea ce s-a luat în calcul pentru luarea deciziei, precum şi să îl ajuţi prin a-i spune ce are de făcut pentru a se califica la o mărire de salariu în viitor (caz în care poți aduce în discuţie un nou termen pentru a relua subiectul - trimestru/semestru). Cum să negociați corect salariul, aflați din articolul Cum ”să vă vindeți”? Sau ce trebuie să cunoașteți pentru o negociere salarială.