Consiliul Concurenței solicită întreprinderilor, care au depus angajamentele în urma inițierii investigației cu privire la semnele încălcării art. 5 din Legea concurenței, să propună un mandatar care să monitorizeze respectarea acestora. Este vorba de către lanțurile de unități comerciale cu profil alimentar și furnizorii acestora, 32 la număr, care, fiind suspectați de acorduri anticoncurențiale, au fost nevoiți să-și asume anumite angajamente în fața autorității de concurență. În conformitate cu prevederile punctului 53 din Regulamentul privind acceptarea angajamentelor propuse de către întreprinderi, aprobat prin hotărârea Plenului Consiliului Concurenței, misiunea de mandatar împuternicit cu monitorizarea angajamentelor poate fi îndeplinită de companiile de consultanță, societățile de audit, de persoanele care au experiență în sectorul respectiv, în cazul în care aceste persoane dispun de capacitățile și resursele necesare pentru a îndeplini sarcinile în cauză. În luna septembrie a anului trecut, companiile Metro Cach and Carry, IMC Market, Vistarcoc, Fidesco, 47 th Parallel, Moldretail Grup, Alfa Nistru, Aquatrade, Vita SRL, Deatest-Med, Forward International, Lux Proba Grup și Acvilin Grup, Dinova, Călărași Divin Plus și Glutonus, Varda, Tezaurus-VDS, Magdalinas, Î.I. Baltean T.V. SRL, Î.I. Boicenco Iurie, Î.I. Cebaniuc” Elcatras, IU-Comerț-G SRL, Magirus, Gupa Grup, Azamet Grup, Alascon, Evridica-Com, Olimp SRL, Tiramisa și Hendrix Bail au expediat Consiliului Concurenței o serie de angajamente. În mare parte, companiile au expediat varianta neconfidențială. Totuși, fiecare dintre acestea s-au angajat, în primul rând, să revadă clauzele contractuale sau completarea contractelor în curs de executare. Fiecare agent economic a încercat să convingă Consiliul că toate contractele încheiate nu vor conține clauze care să denatureze concurența, atât cu referire la formarea prețurilor, cât și dreptul de a realiza promoții concomitent la același tip de produse. Totodată, agenții economici vizați au dat asigurări că nu se vor practica așa-zisele ”drepturile speciale” de a beneficia de același preț sau de a rezilia contractul, în cazul în care furnizorul oferă altor lanțuri de unități comerciale un preț mai mic decât cel propus rețelei comerciale contractate.