Curtea de Apel Chișinău a fost de partea celor trei companii implicate în scandalul ”camerelor de supraveghere a traficului rutier” -  SRL ”Midland Engineering”, SRL ”Dessa International” şi SRL” Avtouragan”. Acestea s-au adresat cu cerere de chemare în judecată împotriva Curţii de Conturi, care a depistat nereguli în activitatea firmelor, solicitând anularea hotărârii prin care a fost aprobat Raportul auditului ”Managementul sistemelor de supraveghere a traficului rutier”. Instanța de fond a restituit cererea, în temeiul art. 170 lit. b) din Codul de procedură civilă, care spune că instanţa nu este competentă să judece pricina. Cele trei companii au depus recurs împotriva încheierii instanței de fond, solicitând admiterea recursului, casarea încheierii contestate, cu remiterea cauzei la rejudecare în instanța de fond. Curtea de Apel Chișinău a admis solicitarea și a trimis cauza la examinare în aceeași instanță de judecată. Povestea celor trei companii a început în luna aprilie, atunci când Curtea de Conturi a anunțat că proiectul privind instalarea camerelor de supraveghere a traficului rutier a fost compromis de interesele funcționarilor publici, iar statul a fost prejudiciat direct cu 23,2 milioane de lei. Mai multe companii au fost câștigătoare ale licitației de gestionare și administrare a proiectului, însă cele trei firme, care s-au adresat în instanță, au fost incluse, în vara acestui an, în ”lista neagră” și nu mai au dreptul să participe la licitații publice până la mijlocul anului 2020. Includerea acestora în lista neagră s-a făcut pentru neexcutarea obligațiilor contractuale, la solicitarea Consiliilor raionale Soroca și Cimișlia. Curtea de Conturi, atunci când a emis hotărârea cu privire la aprobarea Raportului auditului ”Managementul sistemelor de supraveghere a traficului rutier”, a venit cu solicitarea către 12 consilii raionale, de a cere includerea firmelor în lista neagră. În raportul Curții de Conturi se spune că domeniul a fost monopolizat printr-o schemă bine gândită, fiind gestionată de companii interdependente, cu fondatori, administratori, angajați și adrese comune. Atunci când au câștigat licitațiile, companiile au primit de la Ministerul Afacerilor Interne și de la consiliile raionale atribuția monitorizării traficului rutier, în schimbul a 50% din banii din amenzi. La fel, Curtea de Conturi a precizat că cei trei agenți economici au fost admiși ilegal la procesul de monitorizare a traficului rutier, deoarece nu aveau experiență în domeniu și, respectiv, toate procesele-verbale de constatare a contravenției ar fi putut fi anulate.