O femeie, amendată pentru că a instalat camere de supraveghere, care filmau și spațiul public, nu doar cel privat, cere opinia Curții Constituționale asupra unor prevederi din Legea privind protecția datelor cu caracter personal. În procesul verbal, agentul constatator a constat: ”depășirea, de către femeie, a intereselor stric personale și familiale, implicit a scopului și modului de funcționare al sistemului de supraveghere video, în legătură cu captarea conștientă a spațiului public, căilor de acces spre bunurile imobile a mai multor locatari din preajmă și prelucrarea prin aceasta a datelor cu caracter personal ale persoanelor terțe care cad în vizorul acestor dispozitive video”. Avocatul femeii a depus o sesizare în care solicită ca magistrații să declare neconstituțională noțiunea de ”operator – persoana fizică ... care în mod individual ... stabileşte scopurile şi mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal ...”. De asemenea, judecătorii trebuie să se expună și asupra prevederilor alin. (1) art. 5, care stipulează că ”prelucrarea datelor cu caracter personal se efectuează cu consimţământul subiectului datelor cu caracter personal”. Avocatul susține că ”persoana fizică nu poate fi operator de date, iar noțiunea dată de legislator este prea extinctibilă, imprecisă, neclară, imprevizibilă și inaccesibilă înțelegerii de către cetățenii simpli”. Totodată, acesta mai afirmă că scopurile instalării camerelor de supraveghere și prelucrării datelor respective trebuie stabilite strict de lege, dar nu în mod individual, subiectv”. Cât privește necesitatea acordului subiectului datelor cu caracter personal, apărătorul menționează că această prevedere contravine Constituției, deoarece nu în toate cazurile este necesar consimțământul subiectului, în special când este vorba de securitatea publică. ”Cazurile când este necesar acordul (consimțământul) subiectului datelor cu caracter personal, trebuie stabilite strict de lege, pentru garantarea respectării drepturilor omului, dar și utilității publice de protecție a ordinii de drept, a proprietății (garantate de Constituție)”. Codul contravențional prevede că ”prelucrarea datelor cu caracter personal fără notificarea şi/sau autorizarea organului de control în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal, atunci când notificarea sau obţinerea autorizării este obligatorie, precum şi prelucrarea datelor cu caracter personal de un operator neînregistrat în modul stabilit se sancţionează cu amendă de la 60 la 90 de unităţi convenţionale (de la 3.000 la 4.500 de lei) aplicată persoanei fizice, cu amendă de la 90 la 180 de unităţi convenţionale aplicată persoanei cu funcţie de răspundere, cu amendă de la 120 la 300 de unităţi convenţionale aplicată persoanei juridice cu sau fără privarea, în toate cazurile, de dreptul de a desfăşura o anumită activitate pe un termen de la 3 luni la un an”.