Producătorii și retailerii au formulat mai multe propuneri în privința Codului de bune practici privind relația dintre rețelele retail și furnizorii de produse, elaborat de către Consiliul Concurenței. Astfel, aceștia vin cu anumite precizări în ceea ce privește prevederile documentului, pe care ar urma să-l semneze. Documentul a fost elaborat după ce a fost începută o investigație în privința existenței presupuselor clauze anticoncurențiale în contractele de vânzare-cumpărare, încheiate între lanțurile de unități comerciale cu profil alimentar și furnizorii acestora. În cadrul investigației au fost inițiate discuții cu reprezentanții marilor magazine, iar aceștia au prezentat mai multe angajamente care au fost introduse în Codul de bune practici privind relația dintre rețelele retail și furnizorii de produse. Astfel, conform proiectului, clauzele obligatorii ale contractului vor fi:
  • cerințele rețelei față de produsele livrate;
  • situațiile în care rețeaua retail poate respinge produsele livrate;
  • perioada de plată pentru produse și circumstanțele în care plata sau o parte din plată poate fi reținută sau întârziată;
  • termenul de valabilitate a contractului;
  • cantitatea și calitatea produselor;
  • circumstanțele rezilierii contractului, dacă se prevede o astfel de posibilitate.
Prin urmare, subiecții acestui cod propun ca obligativitatea tuturor înțelegerilor să aibă loc în scris. Și asta pentru că înregistrarea electronică a procesului de negocieri poate duce la scurgerea informației către terți. O altă propunere a venit din partea producătorilor de produse. Mai exact, răspunderea furnizorului pentru calitatea produselor să fie prevăzută pe întreaga valabilitate a acestora, cu condiția respectării de către rețeaua retail a condițiilor de păstrare a produselor. Întreprinderile terțe vor adera la Cod prin depunerea unei declarații scrise la Consiliul Concurenței privind asumarea angajamentului de respectare a Codului de bune practici. Documentul va putea fi pus în aplicare de furnizori și rețele retail numai după primirea confirmării din partea Autorității responsabile. Proiectul mai prevede că orice conflict apărut între întreprinderi, care ține de încălcarea Codului, vor fi soluționate pe cale amiabilă, iar în caz de imposibilitate va fi sesizat Consiliul Concurenței și se va recurge la calea prevăzută de părți în contract sau de legislație. Modificarea și completarea Codului va putea fi realizată doar prin contrasemnarea acestor modificări de minim 10 întreprinderi-furnizori și 2/3 dintre rețelele de retail. În caz de dezacord cu modificările operate, semnatarii au dreptul șă își retragă consimțământul.