Proiectul de lege care prevede modificarea și completarea Codului civil a fost completat cu mai multe propuneri venite din partea Băncii Naționale a Moldovei, precum și a băncilor comerciale. Astfel, la sugestia instituțiilor bancare, proiectul a fost completat cu un articol nou care reglementează încetarea calității de administrator. Conform amendamentelor propuse, persoana înscrisă în registrul de publicitate în calitate de administrator poate renunța la calitatea de administrator și solicita radierea din registru, dacă face dovada că:
  • a expirat termenul pentru care a fost desemnat;
  • calitatea de administrator a încetat în baza unui temei prevăzut de lege sau de actele constitutive;
  • în conformitate cu legea sau actul constitutiv, este în drept să solicite încetarea calităţii de administrator şi a trecut un termen mai mare de 30 de zile de la momentul în care a solicitat organului competent adoptarea unui act privind încetarea calitatăţii de administrator. În acest caz persoana care vrea să renunţe la calitatea de administrator trebuie să convoace în termen de 30 de zile şedinţa organului competent al persoanei juridice.
Dispoziţiile legislaţiei muncii nu pot fi invocate pentru ca renunţarea să producă efecte înainte de şedinţa organului competent al persoanei juridice. Persoana juridică este obligată, în termen de 30 de zile, să adopte hotărârea necesară şi să ia alte măsuri pentru a înceta calitatea de administrator şi a îndeplini formalităţile de publicitate impuse de lege. Reprezentanții băncilor au menționat că varianta inițială a proiectului normei limitează, în mod nejustificat, dreptul administratorului de a renunța la funcție, fiind astfel posibilă prelungirea pentru o perioadă nedeterminată a calității de administrator. Totodată, autorii proiectului au acceptat să efectueze modificări în partea ce ține de adaptarea actului juridic în caz de eroare. Astfel, în noua redacție proiectul prevede că ”dacă declaraţia a fost făcută şi comunicată părţii aflate în eroare în termen de cel mult 3 luni sau contractul a fost executat astfel cum a fost înţeles de partea aflată în eroare, dreptul de a obţine anularea pentru acea eroare este stins”. De asemenea, pentru a elimina unele neconcordanțe sau neclarități, instituțiile financiare au propus înlocuirea unor termeni utilizați de autori. Proiectul de lege care prevede modificarea și completarea Codului civil a fost definitivat și a fost expediat Guvernului pentru a fi examinat și aprobat. Pentru elaborarea documentului un grup de lucru a muncit aproape 4 ani.