Excluderea dreptului Centrului Național Anticorupție (CNA) de a dispune de izolator de urmărire penală riscă să prejudicieze grav interesul public și să afecteze în mod inevitabil procedura de efectuare a acțiunilor de urmărire penală de către organul de urmărire penală din cadrul Centrului. Concluzia aparține experților anticorupție, după examinarea proiectului de lege prin care se dorește liberarea de răspundere penală și îmbunătățirea climatului investițional. Experții susțin că, în cazul în care CNA nu va avea pârghii de administrare și monitorizare a respectării cadrului legal în ceea ce privește modul de organizare și desfășurare a activității izolatorului de urmărire penală, există riscul comiterii manifestărilor de corupție. De asemenea, ar putea exista riscul de scurgeri de informații, precum și alte acțiuni ilegale din partea persoanelor cointeresate, în special a celor cu statut de bănuit sau învinuit. Totodată, excluderea acestui drept va impune în mod inevitabil cheltuieli suplimentare din bugetul de stat pentru asigurarea efectuării măsurilor speciale de asigurare a transportului persoanelor reținute de la izolator la organul de urmărire penală/Procuratura Anticorupție/instanțe de judecată. De asemenea, excluderea dreptului Centrului Național Anticorupție de a dispune de izolator de urmărire penală va institui o procedură administrativă ambiguă în privința deținerii persoanelor, în special în cazul reținerii acestora. Or, potrivit art. 1751 din Codul de executare - reținerea de până la 72 de ore, ca măsură procesuală de constrângere, se asigură în izolatoarele de detenție provizorie, iar potrivit art. 175 - executarea arestului preventiv se asigură de penitenciare.