Un bărbat a vrut să obțină despăgubiri de la Air Moldova, pentru că i-a fost anulat zborul, dar fără succes. Acesta a depus o cerere de chemare în judecată împotriva operatorului aerian, după ce zborul său a fost anulat. Mai exact, bărbatul precizează că a procurat bilet tur-retur, iar cu două ore înainte de zbor s-a prezentat pentru a efectua operațiunile de înregistrare ca pasager, însă i s-a comunicat că zborul a fost anulat. Reclamantul a indica că nu i s-au oferit alte variante de zbor convenabile pentru a ajunge la destinație. Acesta s-a adresat cu o plângere către compania aeriană, prin care a solicitat achitarea unei compensaţii în valoare de 250 de euro, conform prevederilor legale specificate în Hotărârea Guvernului nr. 836 din 8 noiembrie 2012, pentru aprobarea Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor. În instanță, Air Moldova a depus referință prin care a solicitat respingerea acțiunii ca fiind neîntemeiată. În urma examinării cazului, instanța de fond a respins ca neîntemeiată acțiunea. Acesta a depus apel care, la fel, a fost respins și s-a menținut decizia instanței de fond. În motivarea deciziei Curții de Apel Chișinău se spune că operatorul aerian nu este obligat să plătească compensaţii în conformitate cu Regulamentul, în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de împrejurări excepţionale care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Bărbatul mai are o șansă la Curtea Supremă de Justiție, întrucât decizia este cu drept de recurs, în termen de două luni. Dacă sunteți în situația în care zborul este anulat, suprarezervat sau întârzie considerabil, sunteți îndreptățit în a cere despăgubiri. Care sunt acestea și cum le puteți obține, vedeți aici.