Banca franceză Societe Generale va lansa un sistem inedit de identificare a clienţilor pentru deschiderea de conturi în câteva minute pe internet. Sistemul se bazează pe recunoaşterea facială şi pe un interviu în videoconferinţă, potrivit zf.ro. Ce-ar fi dacă doar conturul feţei v-ar permite să deschi­deţi un cont în bancă? Acesta este pariul SocGen, care va lansa în următoarele săptămâni un proces de deschidere rapidă de conturi bazat pe recunoaşterea facială şi videoconferinţă. Inedit în universul bancar, acest instrument le va permite viitorilor clienţi ai băncii să primească un RIB (extras de identificare bancară) şi un card fără a se deplasa. Rezervat clienţilor rezidenţi în Franţa, sistemul va putea fi utilizat în special de persoanele care nu şi-au deschis niciodată un cont în bancă. Concret, clienţii vor trebui să încarce pe aplicaţia băncii două documente de identitate, un document care indică domiciliul şi unul care indică veniturile. După aceea, aceştia va trebui să se fotografieze. ”Este un selfie dinamic, adică o fotografie în trei dimensiuni care, după o verificare biometrică, atestă faptul că clientul este deţinătorul legitim al documentelor prezentate”, arată Mehdi Elhaoussine, din cadrul Idemia. Urmează mai apoi o scurtă discuţie cu un consilier SocGen. Acesta trebuie să verifice din nou identitatea clientului prin recunoaştere facială şi să-i explice acestuia oferta băncii. ”Datele biometrice nu sunt stocate nici de către Idemia, nici de bancă, este păstrat doar un scor de conformitate a datelor biometrice“, explică Elha. Cu acest sistem, SocGen speră să concureze cu neobănci ca cea germană N26 care a popularizat deschiderea de conturi prin videoconferinţă. ”În prezent, 10% dintre clienţii noştri îşi deschid un cont online, iar această proporţie ar putea creşte la 30% până în 2020”, potrivit lui Laurent Goutard, responsabil pentru operaţiunile de retail în cadrul băncii. De fapt, în asigurarea securităţii tranzacţiilor, lupta contra spălării de bani şi finanţării terorismului, biometria se dovedeşte extrem de utilă. Laurent Goutard, director al diviziei de retail banking din Franţa, subliniază că utilizarea instrumentelor digitale trebuie să se suprapună unei consolidări a expertizei consultanţilor din sucursale. ”Clienţii noştri trebuie să devină autonomi în cazul tuturor operaţiunilor bancare, iar instrumentele digitale pe care le-am lansat în ultimele luni susţin această tendinţă”, declară acesta pentru Les Echos . În prezent, operaţiunile bancare de bază au fost suprimate în 85% dintre agenţii. Banca franceză a lansat instrumente multiple pentru facilitarea tranzacţiilor la distanţă. ”În paralel, lucrăm permanent la pregătirea echipelor noastre. Până în 2020, vom aloca 150 milioane de euro pentru a dubla numărul de ore de pregătire”, declară Goutard. Întrebat dacă clienţii băncii sunt pregătiţi să facă trecerea completă la digital în operaţiunile zilnice, oficialul SocGen declară că din cei 8 milioane de clienţi de pe retail, jumătate utilizează deja serviciile pe internet sau aplicaţia mobilă. ”Avem capacitatea de a câştiga clienţi pe segmentele prioritare. În pofida mişcării de raţionalizare, am înregistrat o creştere de 4% pe segmentul clienţilor premium şi digitali, care constituie prioritatea noastră. Clienţii întreprinderi reprezintă 50% din baza noastră de clienţi, iar segmentul este deja mai digitalizat decât cel al clienţilor de retail”, adaugă Goutard.