Miliardarul Michael Bloomberg a împărtăşit modul în care a obţinut primul său client care a ajutat la crearea imperiului său financiar/mediatic, Bloomberg LP, în cadrul evenimentului 10000 Small Businesses Summit din Washington DC, organizat de Goldman Sachs, scrie businessmagazin.ro. ”Indiferent de cât de digitali devenim, oamenii creează afaceri. Lumea în care trăim este una analog şi în care folosim instrumente digitale", a spus Bloomberg, subliniind importanţa relaţiilor în dezvoltarea unei afaceri. Michael Rubens Bloomberg s-a născut în 1942 în Boston, Statele Unite, într-o familie de evrei cu rădăcini ruseşti. Bloomberg a urmat cursurile Universităţii Johns Hopkins, unde a obţinut o diplomă în inginerie electrică, iar în 1966 a absolvit şi un MBA la Harvard. În 1973, Bloomberg a devenit partener în cadrul firmei de brokeraj Salomon Brothers. Opt ani mai târziu, compania a fost achiziţionată de Phibro Corporation, iar Bloomberg a fost concediat, primind compensaţii în valoare de 10 milioane de dolari. Cu aceşti bani, omul de afaceri a fondat propria sa companie, unde a ocupat fotoliul de CEO pentru următorii douăzeci de ani. Bloomberg a vrut să dezvolte un business care să răspundă la o problemă esenţială în sistemul bancar: transmiterea informaţiilor financiare într-un timp cât mai scurt, prin inovaţii tehnologice şi într-o formă accesibilă (cum ar fi graficele). Drept client pentru produsul său Bloomberg a mers la ţintă, la Merrill Lynch. Aşa că în fiecare dimineaţă, el se oprea la o cafenea de unde lua două pahare de cafea şi două de ceai, una cu lapte şi una fără. Apoi mergea pe holurile Merrill Lynch. ”În fiecare dimineaţă, pe la 6.30 sau 7, vedeam pe cineva citind ziarul sau muncind. Intram peste ei în birou şi ziceam: Mă scuzaţi, eu sunt Mike Bloomberg. Încerc să dezvolt o relaţie cu Merrill Lynch pentru că vreau să vă vând un produs pe care-l dezvolt şi v-am cumpărat o cafea. Unora nu le plăcea că intru peste ei în birou, iar alţii beau ceai, dar asta nu era o problemă", a spus miliardarul. Într-o zi, se afla într-o sală a Merrill Lynch aşteptând să audă că nu vor să-i cumpere produsul. Atunci a intrat preşedintele board-ului şi l-a văzut pe Bloomberg. El îl cunoştea pe preşedinte tot datorită unei incursiuni cu cafele în sediul companiei. Bloomberg a explicat preşedintelui că le oferea produsul său până când compania avea să-şi dezvolte propriul serviciu, iar atunci vor putea renunţa la Bloomberg. Preşedintele a fost de acord şi aşa Merrill Lynch a devenit prima companie care să folosească terminalul Bloomberg. Până la sfârşitul anului 1990, Bloomberg instalase peste 8.000 de terminale; în prezent, numărul acestora este de peste 325.000. Michael Blooomberg are o avere estimată de Forbes de 52,5 miliarde de dolari.