Creșterea constantă a unei afaceri pe termen lung este dependentă de felul în care nevoile și așteptările clienților sunt îndeplinite. Nu este un secret pentru nimeni faptul că dezvoltarea unei afaceri este determinată de menținerea unor clienți mulțumiți. Cu toate acestea, atunci când consumatorii tăi reclamă anumite probleme pe care le-au avut cu produsele sau serviciile tale, ar trebui să utilizezi informațiile în scopul îmbunătățirii tuturor aspectelor care țin de afacerea ta. Utilizează chestionare pentru a măsura gradul de satisfacție al clienților tăi și utilizează aceste date pentru a elimina cauzele nemulțumirii lor. Solicită-le opinia sinceră despre produsul sau serviciul tău Oamenii apreciază atunci când părerea lor contează, iar lucrurile nu sunt diferite nici în cazul unei afaceri. Prin urmare, imediat ce vânzarea a fost încheiată, solicită-i clientului tău o părere privind experiența interacțiunii cu societatea ta, dar și în ceea ce privește produsul sau serviciul comandat. Pentru a te asigura că părerea este sinceră, evită să oferi recompense pentru acest testimonial, iar dacă este posibil încearcă să asiguri prelucrarea anonimă a răspunsului primit. Află cauza nemulțumirilor lor Nu toți clienții vor fi mulțumiți de produsul sau serviciul tău și e absolut normal să fie așa. Totuși, poți extrage informații extrem de importante pentru afacerea ta chiar și din reclamațiile clienților nemulțumiți. Ceea ce trebuie să faci este să accepți că există întotdeauna lucruri care se pot îmbunătăți, iar identificarea aspectelor care necesită corecții se poate face tocmai cu ajutorul clienților nemulțumiți. Clienții pot avea experiențe neplăcute cu livrarea, cu departamentul de relații cu clienții, echipa de vânzări, iar aceste aspecte pot fi îmbunătățite în timp. Află care sunt punctele tale forte și folosește-le în avantajul tău Clienții vechi te pot ajuta, de asemenea, să găsești punctele tari ale afacerii tale, acele aspecte care nu trebuie modificate, ci doar menținute pe termen lung la același nivel de calitate. În cazul în care clienții apreciază echipa de service sau livrarea rapidă a produselor, încearcă să păstrezi aceste atuuri și să îți construiești o identitate vizuată cu ajutorul acestora. În acest fel, oamenii vor asocia brandul afacerii tale cu livrarea rapidă, cu un service ieftin sau cu asistență post-vânzare. Planifică-ți schimbările în afacere Utilizează testimonialele transmise de clienții tăi și întocmește o listă cu punctele slabe identificate de aceștia. Ele sunt lucrurile pe care va trebui să le îmbunătățești rapid, astfel încât clienții să fie din ce în ce mai mulțumiți de afacerea ta. O afacere aflată la debut nu va beneficia de resurse financiare, dar nici de resurse umane suficiente, astfel încât să își îmbunătățească toate punctele slabe. Prin urmare, prioritizează problemele identificate și planifică-ți schimbările în afacere. Monitorizează felul în care gradul de satisfacție al clienților tăi se schimbă în timp În timp, după ce schimbările vor fi implementate în companie, gradul de satisfacție al clienților tăi ar trebui să crească. Acest lucru îl poți determina prin repetarea la anumite intervale de timp a chestionarelor transmise clienților tăi. Este extrem de important pentru tine și afacerea ta să măsori constant gradul de satisfacție a clienților tăi și să observi diferențele înregistrate de la un sondaj la altul. Evident, vei dori să poți vedea o îmbunătățire în timp, iar dacă acest lucru întârzie să apară, vei știi că trebuie să acționezi. Poți urmări îmbunătățirea principalilor indicatori ai afacerii tale în diferite moduri. Desigur, există factori financiari de luat în considerare. Dar trebuie să fii conștient și de aspectele comerciale care își pot pune amprenta asupra afacerii tale. Prin urmare, analizează datele privind noii clienți, a gradului în care aceștia revin pentru noi achiziții, dar și a clienților nemulțumiți. Creează-ți oportunitatea unor vânzări noi Având în vedere faptul că vei utiliza chestionare pentru a măsura gradul de satisfacție al clienților tăi, poți utiliza datele colectate prin intermediul acestora pentru a încerca vânzări noi. Abordarea clienților existenți cu o nouă propunere de vânzare într-un moment în care ei sunt pe deplin mulțumiți de afacerea ta îți va spori șansele de succes. Prin urmare, va trebui să utilizezi aceste informații în avantajul tău. Asigură-te că angajații tăi înțeleg importanța menținerii unei satisfacții ridicate a clienților Nu doar tu trebuie să utilizezi aceste informații. De asemenea, personalul companiei tale trebuie să fie pe deplin conștient de importanța menținerii unei relații bune cu potențialii clienți sau cu clienții existenți. Personalul din departamentele de relații cu clienții, personalul din departamentul de service și vânzări trebuie să fie instruiți astfel încât să asigure menținerea unei satifacții ridicate a clienților. Recâștigă-ți clienții pierduți de-a lungul timpului Nu trebuie să fii preocupat doar de menținerea clienților actuali. Pe măsură ce afacerea crește, iar personalul are sarcini clare și proceduri de lucru bine stabilite, poți încerca recâștigarea unor clienți vechi. Utilizează datele obținute de la clienții actuali, prezintă felul în care așteptările acestora au fost atinse, gradul lor de satisfacție și prezintă aceste date în campaniile de promovare pe care le creezi. Contactează direct clienții vechi și propune-le noi produse sau servicii, oferind o soluție pentru acele probleme pe care le-au avut în trecut și care i-au determinat să renunțe la afacerea ta. Sursa: avocatnet.ro.