Tribunalul federal din Australia a cerut companiei auto Ford să plătească o amendă de zece milioane de dolari australieni (7,5 milioane de dolari SUA) şi să stabilească o schemă de compensare pentru gestionarea necorespunzătoare a plângerilor clienţilor privind defectele maşinilor, scrie agerpres.ro. Comisia australiană pentru concurenţă şi consum (ACCC) a dat în judecată Ford pentru modul în care a gestionat reclamaţiile a mii de clienţi, care s-au plâns că vehiculele trepidau sau rămâneau fără curent din cauza defecţiunilor la sistemul de transmisie. Producătorul auto a recunoscut în timpul procesului că a gestionat necorespunzător mii de plângeri, în perioada mai 2015 - februarie 2016, de la clienţi care au cumpărat vehicule echipate cu sistemul ”PowerShift Transmission”. La aproape 40% din maşinile afectate s-a înlocuit cel puţin o dată ambreiajul, susţine ACCC. Amenda anunţată este una din cele mai mari permise de legea privind protecţia consumatorului, a declarat preşedintele ACCC, Rod Sims. Acesta a explicat că, deşi erau conştienţi că trepidaţiile reprezintă o problemă de calitate, reprezentanţii Ford le-au spus clienţilor că sunt cauzate de modul lor de a conduce maşina şi în majoritatea cazurilor au refuzat să acorde despăgubiri sau să înlocuiască piesele defecte fără costuri. Ford a schimbat vehiculele numai după ce a perceput clienţilor taxe semnificative, a adăugat şeful ACCC. ”Ne-a luat prea mult timp să identificăm problemele şi să admitem că plângerile clienţilor legate de sistemul PowerShift nu au fost gestionate corespunzător. Acceptarea amenzii de zece milioane de dolari australieni este prima noastră acţiune care arată angajamentul nostru de a rezolva aceste probleme”, a afirmat după audieri directorul Ford Australia, Graeme Whickman. În 2016, Ford a renunţat la producerea maşinilor în Australia, închizând fabrica Geelong din statul Victoria după 91 de ani de activitate. Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA.