În timp ce unii investitori preferă să meargă la sigur cu idei de business clasice, alţii dovedesc că pot face bani şi din piatră seacă sau din tot felul de alte mărunţişuri şi idei nebuneşti. Iată un top 15 al celor mai trăznite idei care i-au îmbogăţit pe investitori, cu toate că, iniţial, nimeni nu le dădea nicio şansă.
  • Piatra-animal de companie
Sătul să îşi tot audă prietenii plângându-se de animalele lor de companie, un tip pe nume Dahl l-a găsit cel mai uşor de întreţinut: o piatră. În 1975, el a pus bazele unui business cu animale de companie, care vindea, efectiv, pietre. Şi nu i-a mers rău, deoarece a strâns o avere de 15 milioane de dolari.
  • Clipul narativ
”Clipul narativ” este o camera minusculă care poate fi prinsă în faţa cămăşii. Camera realizează două fotografii pe minut, şi îi ajută pe utilizatori să îşi înregistreze întâmplările de zi cu zi. Costă aproape 280 de dolari şi este fabricată în Suedia.
  • Pagina de pornire în valoare de milioane
Panourile publicitare percep costuri mari pe metru pătrat. Un student inteligent a decis să facă acelaşi lucru, folosindu-se însă de un site web şi de un monitor de calculator. Acesta a creat o pagină web şi a decis să vândă reclame de 10 pixeli. Interesant este că un monitor de calculator standard are 1024 de pixeli. Cu toate că studentul a pretins sume destul de mari pentru a oferi spaţiu publicitar, surprinzător, marile companii au fost încântate. Astfel, studentul a făcut mai mult de un milion de dolari cu o singură pagină de pornire.
  • Cerneală sfinţită
Într-o dimineaţă, unui preot pe nume Bernard McCoy i-a venit o idee de afaceri care i-a adus vânzări de milioane de dolari. Rămas fără cerneală în imprimantă, acesta s-a gândit să îşi umple cartuşele cu pudră neagră pe care ulterior a folosit-o pentru a-şi porni propriul business. Ajutat de opt călugări ai abaţiei din care făcea parte, situată în Monroe, părintele Bernard şi-a crescut businessul de la 2000 la 2,5 milioane de dolari.
  • Garajul cu comori
Craig Newmark a avut ideea de a deschide un business online cu fel de fel de lucruri vândute din propriul garaj. A construit astfel site-ul Craigslist, cu design simplu şi un font standard. Chiar dacă mulţi au criticat designe-ul site-ului, fondatorul său nu doreşte să schimbe nimic, mai ales că site-ul are încă succes.
  • Compatibilităţi pozitive
Printre multitudinea de site-uri de întâlniri existente în online, cuiva i-a venit ideea  de a deschide un astfel de site pentru persoanele diagnosticate cu HIV pozitiv. De la lansare, PositivesDating.com a strâns peste 50.000 de membri.
  • Osul norocos
Ken Ahroni a decis să deschidă un business cu bucăţi de os pe care oamenii le pot folosi pentru a-şi pune dorinţe şi pentru a atrage norocul. Cu toate că mulţi au considerat ideea sa ca fiind una inutilă, curând, el a început să vândă oase din plastic cu 3 dolari. În cele din urmă, a ajuns să aibă cereri de până la 30.000 de bucăţi pe zi.
  • Cărţi de joc cu provocări
Ce-ar fi dacă în loc să joci clasicele jocuri cu cărţi, acestea te-ar provoca la mai mult? Lui Phil Black i-a venit ideea de a creea un tip de cărţi de joc care să te trimită să execuţi diverse exerciţii şi provocări. El a vândut pachetele de cărţi cu aproape 20 de dolari şi a reuşit, într-un singur an, să obţină venituri de 4,7 milioane de dolari.
  • Vacanţa în care te duci să munceşti
Vocation Vacation este un site unde oamenii se pot înscrie pentru a-şi găsi joburi pe timpul vacanţei, în domeniul în care au o anumită vocaţie. Mulţi nu au crezut initial în această idee, însă în prezent, site-ul pune la dispoziţie 125 de joburi pentru cei interesaţi.
  • Paypal
Serviciul de plăţi online Paypal a fost înfiinţat de Peter Thiel şi Elon Musk. Iniţial, clienţii s-au temut să încredinţeze detaliile conturilor bancare unor străini. Totuşi, compania este în prezent una dintre cele mai profitabile businessuri de pe piaţă.
  • Scrisorile lui Moş Crăciun
O companie numită Santamail s-a gândit să transforme Crăciunul într-o sărbătoare puţin mai fascinantă pentru copiii din toată lumea, aşa că a înregistrat un cod postal la Polul Nord, în Alaska. De aici, angajaţii companiei au început să trimită scrisori copiilor, semnate de Moş Crăciun, fiecare scrisoare fiind plătită cu 10 dolari de către părinţii care doreau să îşi vadă odraslele fericite. Santamail a strâns peste 200.000 de părinţi şi a reuşit să facă milioane de dolari din vânzări.
  • Ecosistemul într-un glob
O altă idee original de business, criticată de mulţi, dar care a produs mulţi bani, a constat în crearea unor miniecosisteme în globuri de sticlă. În interiorul globurilor sunt creveţi, care se hrănesc cu alge, acestea, la rândul lor, hrănindu-se cu lumina solară. Compania a reuşit să vândă mii de astfel de produse.
  • Dr. Seuss
Theodor Seuss Geisel este autorul îndrăgitei cărţi pentru copii Dr. Seuss. La început, mulţi au încercat să îl descurajeze, spunându-i că lurarea sa e gunoi pur. Însă un prieten a fost de acord să o publice, şi aşa s-a născut Dr. Seuss.
  • Facebook
Povestea reţelei Facebook, înfiinţată de Mark Zuckerberg, este una dintre cele mai cunoscute poveşti de succes care la început nu a fost încurajată de nimeni. Astăzi, reţeaua are miliarde de utilizatori şi este una dintre cele mai puternice companii din lume.
  • Amazon
Astăzi, oricine a auzit de site-ul Amazon. Compania a început initial cu un magazin de cărţi online şi, în ciuda criticilor, în scut timp toată lumea intra pe Amazon pentru a citi în confortul propriilor locuinţe. Sursa: businessmagazin.ro.