PayPal este una dintre primele companii de plăţi care le-a permis comercianţilor să accepte criptomonede, însă a întâmpinat probleme, spune John Rainey, CFO-ul companiei pentru CNBC. ”Din cauza volatilităţii criptomonedelor”, comercianţii au observat diferenţe mari de valoare care ar ameninţa viabilitatea business-ului”, a declarat Rainey. Începutul lui 2018 a fost dificil atât pentru bitcoin cât şi pentru ethereum, cele mai mari două criptomonede. Amândouă au înregistrat cel mai prost prim trimestru din istoria lor. Bitcoin a pierdut 119 miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă în doar trei luni. ”Dacă eşti un comerciant şi ai 10% marjă de profit per produs, şi vinzi pe bitcoin, de exemplu, iar a doua zi moneda digitală scade cu 15%, eşti în pierdere pe tranzacţia respectivă”, adaugă directorul financiar. Recent, SEC-ul şi alte entităţi insistă înspre regularizarea şi reglementarea criptomonedelor, ceea ce pune presiune pe preţuri. Rainey susţine că PayPal va continua să abordeze criptomonedele cu mai multă precauţie. ”Poţi avea ceva ce este plăcut pentru consumatori, dar dacă comercianţii nu acceptă acel lucru, nu are valoare”, spune Rainey, ”Momentan, nu vedem un interes sporit din partea comercianţilor noştri. Însă dacă se va stabiliza în viitor, şi va deveni o monedă de schimb mai bună, cu siguranţă vom susţine acea monedă”.