Amazon a urcat pe locul al treilea în ediția din 2018 a topului BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri, depășind Microsoft, în timp ce Google și Apple s-au menținut pe prima, respectiv a doua poziție, potrivit raportului realizat de Kantar și WPP. Valoarea brandului liderului Google a crescut cu 23%, la 302,1 miliarde de dolari, iar cea a brandului Apple cu 28%, la 300,6 miliarde de dolari, scrie scrie profit.ro. Amazon a reușit să depășească Microsoft și să urce pe loculul al treilea la nivel global cu o creștere de 49% a valorii brandului, la 207,6 miliarde de dolari. Microsoft s-a plasat astfel pe poziția a patra, cu o valoare a brandului de aproximativ 201 miliarde de dolari, în timp ce gigantul chinez Tencent din sectorul tehnolgiei a urcat de pe locul opt, ocupat anul trecut, pe poziția a cincea, cu o creștere de 65% a valorii brandului, la 179 de miliarde de dolari. În industria auto, Toyota și-a păstrat titlul de cel mai valoros brand auto din lume, pentru al șaselea an, în timp ce Mercedes-Benz (+9% la 25,7%) a devansat BMW (+4%, la 25,6 miliarde dolari) și a urcat pentru prima oară pe locul al doilea în acest clasament. Valoarea brandului Toyota a crescut cu 5%, la aproape 30 de miliarde de dolari, datorită cererii puternice de SUV-uri în Europa și Statele Unite. În acest timp, Tesla și-a majorat valoarea brandului cu 60% și a ocupat locul opt la categoria auto, foarte aproape de Audi, ocupanta poziției a șaptea. Cele mai valoroase 10 branduri din lume sunt în ordine:
  • Google;
  • Apple;
  • Amazon;
  • Microsoft;
  • Tencent;
  • Facebook (+25% la 162,1 miliarde dolari);
  • Visa;
  • McDonald’s (+29% la 126 miliarde dolari);
  • Alibaba (+92% la 113,4 miliarde dolari);
  • AT&T (-7% la 106,7 miliarde dolari).
Raportul ia în considerare valoarea celor mai importante branduri și oferă informații despre potențialul brandurilor puternice. Valoarea totală a brandurilor incluse în topul BrandZ din acest an este de 4.400 de miliarde de dolari, după o creștere record de 21%, echivalentă cu aproape 750 de miliarde de dolari. Brandurile din sectorul tehnologiei cum sunt Amazon, Alibaba și eBay domină nu doar secțiunea de retail ci și BrandZ Global Top 100, în care reprezintă peste jumătate din valoarea topului. Totodată, 2018 este primul an în care toate categoriile topului au înregistrat creșteri, iar cea de retail a avansat cu 35% datorită tendinței de utilizare a comerțului online.