O companie a încercat să scape de amenda aplicată pentru publicitate sexistă argumentând că pagina web, unde a fost difuzată reclama, nu are o existenţă fizică materială şi nu poate fi considerată drept loc al comiterii faptei. De asemenea, reclamantul a spus că agentul constatator trebuia să demonstreze că pagina web aparține contravenientului și că este localizată pe un server din Republica Moldova. Conform informațiilor prezentate la dosar, Consiliul Concurenței a stabilit că agentul economic a plasat, pe pagina sa de Facebook, o imagine cu chipul unei persoane de sex feminin, sumar îmbrăcată, într-o ipostază erotică, unde era scris: ”vindem totul”, ”grăbiţi-vă, a mai rămas puţină marfa”. Prin urmare, agentul constatator a stabilit că modalitatea în care este folosit corpul femeii nu are tangenţă cu produsul promovat, iar mesajul transmis este că femeia ar fi o marfa, care se vinde exact ca şi produsele promovate. Astfel, au fost încălcate prevederile Legii cu privire la publicitate și a Legii cu privire la asigurarea egalității de șanse între femei şi bărbaţi. Potrivit Codului Contravențional, pentru încălcarea comisă, compania a fost amendată cu 240 de unități contravenționale, adică 12 mii de lei. Nefiind de acord cu sancțiunea impusă, agentul economic a cerut anularea procesului verbal în instanța. Instanța de fond, dar și Curtea de Apel, au respins, însă, cererea, stabilind că aceasta este nefondată. Magistrații au menționat că în procesul-verbal perfectat de către agentul constator, reprezentantul companiei, la rubrica obiecţii, a indicat că prezenta publicitate a trecut cu succes verificarea efectuată de către Facebook. Totodată, judecătorii au remarcat că la procesul-verbal au fost anexate probe, inclusiv fotografii, fapt ce demonstrează vina agentului economic. Decizia instanței de apel este irevocabilă. Astfel, compania trebuie să achite amenda pusă pentru reclama sexistă promovată în mediul online.