Într-un nou efort menit să crească siguranța celor care-i folosesc serviciul, Uber a brevetat o tehnică prin care poate fi depistat automat un client care a consumat alcool, scrie profit.ro. Compania americană încearcă să se folosească de datele furnizate de smartphone pentru a face diferența între un om lucid și unul care se află sub influența băuturilor alcoolice. Apelând la coordonatele geografice în concordanță cu anumiți parametrii de folosire ai telefonului, care diferă de cei normali precum unghiul la care utilizatorul înclină telefonul, viteza și acuratețea cu care scrie și interacționează cu elementele grafice de pe ecran sau rata de rostire a cuvintelor, telefonul poate indica dacă utilizatorul a consumat alcool. Brevetul merge mai departe și descrie și posibilele acțiuni care urmează depistării stării de ebrietate. În primul rând, un astfel de utilizator ar putea fi direcționat către un șofer care are experiență în situații similar, dar și șoferul va fi avertizat că urmează să aibă un client care a consumat alcool, putându-se teoretic pregăti de interacțiunea cu acesta.