Administratorul unei librării, amendat pentru utilizarea practicilor comerciale incorecte (agresive), care denaturează în mod esențial comportamentul economic al consumatorului mediu să efectueze o tranzacție comercială, pe care în alte condiții nu ar fi luat-o și încheiat-o, solicită Curții constituționale să verifice constituționalitatea unor prevederi din Codul contravențional. Cererea a fost înaintă după ce Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței l-a amendat atât pe el cât și compania pe care o reprezintă pentru că șefa librăriei l-ar fi obligat pe un client să cumpere cartea pe care a deteriorat-o, încercând să o ia de pe raft trăgând doar de copertă. Mai exact, printr-o decizie, Agenția a obligat agentul economic să plătească o amendă în valoare de 3.000 de lei, iar printr-un alt proces-verbal administratorul a fost amendat și el cu 1.500 de lei. Bărbatul a contestat cele două procese verbale menționând că niciodată nu a emis ordine, dispoziții, indicații, regulamente de exercitare a măsurilor incorecte/agresive în raport cu consumatorii, inclusiv cu privire la deteriorarea produselor. Astfel, acesta le cere judecătorilor de la Curtea Constituțională să se expună asupra constituționalității sintagmelor ”utilizarea de către comerciant a practicilor comerciale incorecte (înșelătoare și/sau agresive)” și ”săvârșirea acestei contravenții se sancționează cu amendă de la 30 la 60 de unități convenționale aplicată persoanei cu funcție de răspundere”, care se conțin în dispozițiile art. 344 alin.(3) lit. d) din Codul contravențional.