În cadrul sistemului de achiziții publice va fi instituită comunicarea electronică, prin introducerea conceptului de Document Unic de Achiziţii European (DUAE). Acesta constă în declararea pe propria răspundere a operatorului economic cu privire la îndeplinirea criteriilor de calificare şi selecţie. Modificările se regăsesc într-un proiect votat, astăzi, de către Parlament în prima lectură. Potrivit autorilor, măsura va simplifica şi eficientiza procesul de achiziţii publice și va substitui prezentarea documentelor de calificare a operatorilor economici până la deschiderea ofertelor cu post-calificarea. Prin urmare, autoritatea contractantă va solicita toate actele necesare doar de la ofertantul câştigător. Totodată, în situaţia în care autoritatea contractantă are posibilitatea de a obţine documentele justificative în mod direct şi gratuit, prin accesarea unei baze de date, prezentarea ulterioară a acestora nu va fi necesară. Proiectul de lege mai introduce unele concepte noi în ceea ce priveşte criteriile de atribuire a contractelor în domeniul achiziţiilor publice. Astfel, drept criterii de atribuire vor fi preţul cel mai scăzut, costul cel mai scăzut, cel mai bun raport calitate- preţ sau cel mai bun raport calitate-cost. Astfel, la determinarea ofertei câştigătoare în cadrul procedurilor de atribuire vor putea fi utilizate și criterii care au la bază eficienţa achiziţiei pe termen lung, inclusiv raportul calitate-cost. În prezent, criteriul de atribuire utilizat poate fi oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico- economic sau preţul cel mai scăzut. Noile modificări ar putea intra în vigoare din octombrie. Până atunci, documentul trebuie să fie votat în lectură finală de către Parlament, promulgat de către președinte și publicat în Monitorul Oficial.